Valdres FK - Ridabu » Gjensidigebanen KG » 15. september 2024 15.00
Sander Hansson: 7 mål
Viktor Rotevatn Dahlen: 6 mål

Innlandets beste hjemmelag!

Det har vært en artig og intens vår for våre juniorgutter med spill på mange ulike nivåer og konkurranser. Hovedfokuset har dog ligget å G19 Elite, det øverste nivået for lagene i Indre Østland fotballkrets, og der har våre gutter vist seg som kretsens aller beste hjemmelag.

Juniorene startet sesongen allerede 4. februar med bortekamp mot Gran i kvalifisering til NM. Et par uker etterpå møtte vi også Toten i tilsvarende kvalifisering og vi vant vår kvalifiseringsgruppe og ble trukket mot Hallingdal i første runde. Der ble det dessverre tap i en jevn og spennende kamp.

Allerede 9. mars startet også seriespillet og vi fikk en forrykende start hjemme mot Gjøvik-Lyn hvor vi vant hele 6-0 i en kamp vi var totalt overlegne. Deretter gikk vi på to bortetap mot Flisa og Toten før vi tok imot Nordre Land til kamp på Blåbærmyra og tok nok en 6-0 seier!

Elverum ble også feid av banen med 4-1 seier på Myra, etter et uavgjortresultat borte mot Hamar IL. Så kom Kongsvinger på besøk og ble det eneste laget som evnet å ta poeng mot oss på hjemmebane når vi ikke fikk hull på byllen og det hele endte 0-0 den 2.6.

Vår siste hjemmekamp i G19 Elite endte med en bunnsolid 5-2 seier over Gran og dermed endte vi med 4-1-0 på hjemmebane og hele 21-3 i målforskjell. Så hvis det er ett lag du skal se spille hjemmekamp til høsten så skjønner du at det er Valdres FK jr.

Statistikk G19 Elite:

Toppscorere: Ola Bordewich Strøm (8) og Mikkel Lysne Bellika (8), August Dygd Moberg (6)

Flest assists: Mikkel Lysne Bellika (10), Ola Bordewich Strøm (6), Thomas Nørstebøen Fossnes (4)

Lagbilde Elverum (H)

En fornøyd gjeng etter nok en hjemmeseier i G19 Elite, her fra kampen mot Elverum.

Seniorspill

I tillegg til at mange av juniorene har bidratt stort i 4. divisjon for seniorlaget har vi også hatt et lag i den lokale 6. divisjonen i Valdres. En serie hvor vi møter kun seniorlag i Bagn IL, Slidre/Røn IL, Vang FK og Øystre Slidre IL i en trippel serie. Vi har hatt med oss seniorspillere i ulik grad på noen av kampene og ligger til ferien på en andreplass med 10 poeng på 7 kamper i en svært jevn serie.

Lagbilde Gjøvik -Lyn SRDenne gjengen med 60 % juniorer tok en sterk borteseier mot Gjøvik-Lyn i 4. divisjon i våres.

Toppscorer totalt i klubben ved halvspilt sesong er førsteårs junior Mikkel Lysne Bellika med 13 mål på 28 kamper. Det er to meget imponerende tall for unggutten fra Bagn som også har tatt på seg keeperhanskene ved flere anledninger for å hjelpe laget!

Lagbilde Bagn 6. Div

Lagbilde etter årets første seier i 6. divisjon borte mot Bagn, for øvrig en av kampene hvor Mikkel tok på seg hanskene og stilte som keeper i fraværet av klubbens målvakter.

mandag 09.09 kl. 19.30
Valdres FK 2 - Bagn