Hamar IL - Valdres FK jr
30. april 2024 20.00
Valdres FK jr 4 - 1 Elverum

Same procedure

Mandag kveld tok vi imot Gjøvik-Lyn 2 til dyst på Blåbærmyra i 4. divisjon herrer i en meget viktig kamp. Vi sendte dem hjem med samme sifre som vi etterlot hos dem i våres.

Vi startet med følgende lag: Harald Hougsrud, Morten Nerli, Robert Rabben, Johann Hansson, Wegger Bergsrud, Even Thon, Thomas Sørbøen, Esrom Yemane, Thomas Brekken, Sander Hansson, Knut Olav Veimodet. På benk hadde vi med oss Teodor Skjel, Abdullah Alshaban, Mikkel Moe Westgård, Israil Edilsultanov og Shemil Edilsultanov.

Det ble en nervøs start for hjemmelaget som ble spilt lave i starten av kampen. Gjøvik-Lyn startet best og var klart farligst i åpningskvarteret. Men når kampen hadde fått satt seg skulle det bli mer og mer Valdres-dominans i form av sjanser og spill. For selv om bortelaget hadde mest ball slet de med å skape store sjanser utover i kampen og det ble heller hjemmelaget som satte opp noen flotte angrep.

Det førte også raskt til mål, for etter bare 22 minutter kunne Thomas Brekken setter inn 1-0 foran sitt gamle hjemmepublikum og ta imot hyllesten i hjemkomsten. Det var han selv som vant ballen på egen halvdel før Even Thon satte opp Thomas Sørbøen som tredde gjennom Brekken i boksen som curlet ballen i lengste hjørnet på første touch. Kanksje kunne keeper ha gjort en bedre jobb, men avslutningen kom raskt og tok nok Gjøvik-keeperen litt på senga. Smart av ringreven!

Resultatet stod seg til pause, selv om hjemmelaget burde lagt på til både 2 og 3-0, men for lite presisjon i sistepasningen og dårlige valg gjorde at det bare stod 1-0 til pause likevel.

Andre omgangen fortsatte som den første og Valdresherrene var farligst fremover, selv om bortelaget hadde mest ball. Etter 58 minutter vinner så Wegger Bergsrud tilbake ballen høyt i banen og tar den med seg inn i boksen og ned til linja. Der legger han ut 45 grader til Even Thon som får styrt ballen mot mål og via en forsvarer inn i mål til 2-0 ledelse for hjemmelaget! En forløsende scoring som var vel fortjent på det tidspunktet.

Etter 70 minutter flyttet vi toppscorer Veimodet ned som stopper for å trygge seieren med en ekstra stopper og ekstra fysikk bak der og vi holdt dem unna. Likevel fikk bortelaget et trøstemål i siste sekund på et langskudd fra skrått hold som lurte seg ned i lengste kryss. Det var likevel for lite og for sent for gjestene og dermed ble alle poengene igjen på Blåbærmyra.

Neste kamp er allerede på fredag borte mot Toten i en skikkelig duell midt på tabellen som kan bli avgjørende for tabellposisjon utover. Vi går for nye tre poeng og flere mål!

torsdag 09.05 kl. 15.00
Valdres FK - Kongsvinger 2