Hamar IL - Valdres FK jr
30. april 2024 20.00
Valdres FK jr 4 - 1 Elverum

Uavgjortspesialistene

Valdreslagene liker å gjøre kampene spennende og i 3 av de 4 siste kampene for seniorlagene våre har det endt uavgjort.

Først ut var herrelaget som tok turen til Toten for 10 dager siden. Der tok de ledelsen og ledet 0-2 til pause etter mål av Sander Hansson og Knut Olav Veimodet. Dessverre kjempet totningene seg tilbake etter pause og det hele endte 2-2 i en dramatisk kamp på Lena.

Dagen etter tok kvinnelaget vårt imot topplaget Vang FL til kamp på Blåbærmyra. I en jevnspilt kamp tok bortelaget med seg alle poengene hjem til Hamar etter en 0-2 seier på Myra.

Så tok herrene turen til Løten helga etter, og nok en gang tok de ledelsen på corner etter et selvmål. Like før pause utliknet dog Løten til 1-1 på en ny corner og vi var like langt. Men kort tid ut i andre omgang sendte Knut Olav Veimodet gjestene fra Valdres tilbake i ledelsen på sin gamle hjemmebane med et kontant hodestøt på en corner fra Morten Nerli. Sander Hansson la så på til 3-1 etter 85 minutter og dermed trodde alle at Valdresgutta skulle ta med seg alle poengene hjem. Men det var før tilleggstiden oppstod. For etter at det var spilt 17 minutter med overtidsfotball på gressmatta på Løten Stadion hadde hjemmelaget scoret to ganger, fått en mann utvist og Valdres hadde fått to skader i midtforsvaret sitt. Dermed endte det nok en gang med poengdeling og 3-3.

Samme dag spilte kvinnene våre borte mot Vind IL på Gjøvik hvor hjemmelaget ledet både 1-0 og 2-1, men hvor Silvana Svanheld utliknet to ganger. Først på en retur på et skudd fra Ingrid Elise Bråten, før hun kontant satte inn et innlegg fra Marie Veimodet. Dermed holdt jenten Gjøvik-laget bak seg på tabellen og tok nok et poeng i divisjonen.

Dermed har vi fått veldig mye uavgjort de siste ukene og håper på mer poengfangst når Lunner/Harestua besøker Blåbærmyra lørdag, samt at Ottestad kommer på besøk til Fossvang Stadion på Bagn, saødag, hvor vi gjør vår halvårlige opptreden denne gang.

Vi håper å se deg både lørdag og søndag og går for 6/6 poeng denne gang!

torsdag 09.05 kl. 15.00
Valdres FK - Kongsvinger 2