Ridabu - Valdres FK » Black River Park » 26. mai 2024 14.00
26. mai 2024 14.00
Valdres FK  -  Kolbu KK
Ola Bordewich Strøm: 4 mål

Nye og gamle valdriser møtes i toppkampen

Når lag nummer en og to på tabellen møtes på Blåbærmyra i kveld, vil det være valdriser på begge sider av banen. Jostein Lundemoen, Steffen Rabben, Henrik Fossholt og Vetle Gulowsen (bildet) er alle i Frigg-stallen.

Mest sannsynlig kommer Gulowsen og Lundemoen til å dukke opp i Friggs startoppstilling. Begge har vært fast inventar i oslolagets forsvar denne sesongen. De to karene spilte også sammen for Valdres i 2. divisjon for noen sesonger siden, og begge var såpass populære at de fikk egne sanger hos Drageberget ("Jossi, Jossi, Joossi..... og "Se på Vetle...". Om de blir like populære i kveld gjenstår å se... Rabben og Fossholt så vi på Blåbærmyra senest i fjor høst, da de to meldte seg til tjeneste for å forsøke å redde Valdres på høstsparten. Det gikk som kjent ikke, men de to skal ha stor takk for at de stilte opp!

_MG_3482web.jpg

Jostein Lundemoen

Frigg har fem seire og ett tap så langt i år. Laget var på forhånd regnet som opprykksfavoritt nummer en, og vil ganske sikkert være med i tetkampen til siste slutt.

Valdres på sin side må prøve å nullstille seg etter alt oppstyret på Gol sist helg. Det er vel mye som tyder på at Frigg vil priotitere forsvarsarbeidet, så det vil nok bli en utfordring for Valdres å finne en vei igjennom. Troppen rapporteres frisk og rask, med Erlend Flaten som eneste fravær.

Kampstart 20.15.

Odds Norsk Tipping: