Ridabu - Valdres FK » Black River Park » 26. mai 2024 14.00
26. mai 2024 14.00
Valdres FK  -  Kolbu KK

Høglien og Varpestuen har signert

Det blir gudbrandsdøler på Blåbærmyra også neste år. Både Simen Høglien (bildet) og Thomas Varpestuen har signert for 2014, men Høglien kan likevel komme til å forsvinne etter sommerferien.

Fjoreårets toppscorer Simen Høglien signerte mandag en kontrakt som binder ham til Valdres FK ut vårsesongen. Det er en kjent sak at Simen planlegger utdanning i Oslo fra høsten 2014, så det kan dermed bli vanskelig å fortsette karrieren i Valdres. Helt utelukket er det likevel ikke. Keeper Thomas Varpestuen har derimot signert for ett år. Varpestuen har denne sesongen vært annenvalg bak Gonzalo Gutierrez Meson, men sikter seg nok inn på plassen som førstekeeper i 214.

Thomas Varpestuen i nærkamp med keepertrener Terje Lauvbhaug

Når det gjelde spanjoler, så ser det ut til at "Pachu" kommer til å bli med også neste år. Ifølge Jan Tore Vik kommer "Pachu" til å få en klausul i kontrakten som gjør at han kan si takk for seg dersom en klubb høgere opp i seriesystemet skulle melde seg. Vik sier at Valdres FK også har kontakt med en ny spanjol, som erstatning for de to som (sannsynligvis) forsvinner. Spilleren det er snakk om kan brukes som midtstopper eller defensiv midtbane.

Det er foreløpig uavklart når det gjelder Kalle Neale og Stig Karenstuen. Neale er fortsatt skadet, og må gjennom en operasjon for å få bukt med magesmertene. Her må en derfor se tiden an en stund. Midtstopper Stig Karenstuen kan være aktuell for andre klubber, så heller ikke her er det noen avklaring enda.

Andreas Dyve undersøker for øyeblikket muligheter når det gjelder jobb/utdanning i Valdres, men klubben håper på Dyves underskrift om ikke altfor lenge. Ellers er klubbens nye trener, Leif Tsolis, godt i gang med å kartlegge aktuelle forsterkninger.

mandag 20.05 kl. 15.00
Valdres FK 2 - Vang FK