Gjøvik-Lyn 2 - Valdres FK » Gjøvik stadion » 13. mai 2024 19.30
Hamar IL  -  Valdres FK jr
Børstad Kunstgress

Pangstart for seniorlagene

Begge seniorlagene våre kom godt i gang med høstsesongen, dessverre var det bare ett av dem som klarte å holde på poengene ut kampen søndag.

Damene var først ute og spilte borte mot Stange/Vallset klokken 13:00. Det var en bra damestall som reiste avgårde og som har trent bra i sommer, noe de var ivrige etter å vise frem på høstsesongen. Damene våre tok styringen på kampen umiddelbart og var det klart førende laget hele den første omgangen, men det ville seg ikke helt foran mål. Men når andreomgangen startet så vi enda farligere ut, og etter 67 minutter skrudde Kelly He like godt en corner rett i mål. Selv etter målet førte damene våre kampen, men det ble ikke flere mål og dermed tok vi med oss 3 velsmakende poeng hjem til Valdres etter en flott start på høstsesongen!

Herrene kom dog enda bedre i gang for etter bare 6 minutters spill kastet toppscorer Veimodet seg frem foran en Faaberg-forsvarer og skallet inn et knallhardt innlegg fra Issy Edilsultanov! Våre herrer hadde gått rett i strupen på hjemmelaget på Jorekstad og styrte spillet, men ble så hardt straffet to ganger på to overganger i mot når hjemmelaget scoret to kjappe mål, og dermed stod det 2-1 etter 20 minutter. Men så fikk vi et frispark i farlig posisjon og frem trådte Sander Hansson. Kapteinen satte ballen knallhardt og sylfrekt under en hoppende mur og inn i nærmeste hjørne. Dermed stod det 2-2 og vi var tilbake i kampen. Men det var hjemmelaget som var mest effektive på Faaberg og etter en halvtime tok de vare på nok en overgang og satte inn 3-2. Det resultatet stod seg til pause og tok saften ut av bortelaget. Andreomgangen ble en seig affære hvor hjemmelaget var klart best og vi knapt klarte å få ballen forbi midtbanen. Til slutt endte det med hele 6-2 og et bittert tap i restarten. Her må det trenes og vi håper på bedre resultater og prestasjoner som holder i mer enn én omgang utover høsten.

torsdag 09.05 kl. 15.00
Valdres FK - Kongsvinger 2