Valdres FK 1 - 2 Raufoss 2
Israil Edilsultanov: 1 mål

Tung langtur

"Rød dag i mai sa du? Da skal Valdres FK til Kongsvinger." Det virker å være oppskriften hos kretsen i år. Dermed dro et svært redusert herrelag på langtur til skogene ved svenskegrensa for å forsøke å ta poeng fra andrelaget til OBOS-laget Kongsvinger.

Med såpass redusert mannskap ble det en defensiv tilnærming til kampen og vi lå dypt hele kampen. I første omgang fungerte det bra og det var kun et kjempeangrep fra hjemmelaget som kunne få hull på Valdresbyllen 10 minutter før pause. Og når de i tillegg hadde marginene med seg på et frispark like før halvtid hvor skuddet går via muren og forbi en utspilt Bloksijl i Valdres-målet ble det en svært tøff oppgave i andre omgang.

Den andre omgangen er det bare å glemme for våre gutter. For der kommer det tre identiske mål av den typen vi hadde forberedt oss mest på før kampstart, så det var rett og slett slurv av våre gutter at hjemmelaget får så enkle mål. Når de i tillegg har marginene med seg både i form av dommeravgjørelser og "deflections" som fører til selvmål ble det svært seigt og til slutt et stygt 0-7 tap for våre gutter.

Det positive fra denne kampen er at Meinolf Bloksijl i Valdres-målet redder straffespark på solid vis og kan ta med seg en god opplevelse slik sett til tross for 7 baklengs.

Nå var det kanskje aldri borte mot Kongsvinger vi skulle ta poengene denne sesongen, der er de ubeseiret og har kun sluppet inn ett mål med 16-1 i målforskjell.

Det er derimot større muligheter mot Furnes i neste kamp som går på Blåbærmyra fredag 19:30. Vi håper å se deg der for å støtte våre herrer som kjemper for å snu en dårlig trend både spillemessig og resultatmessig. Vi kommer sterkere tilbake.

onsdag 24.04 kl. 19.29
Valdres FK - Nordre Land