Tøff helg for seniorlagene

Fredag kveld dro våre herrer over Dokkaåsen til Lillehammer for å kjempe om nye poeng mot Lillehammer. Hjemmelaget rykket ned fra 3. divisjon i fjor og dermed skulle det bli en tøff aften for et skadeskutt Valdres-lag.

Lagene hadde tidligere møttes i sesongoppkjøringen og da var det valdrisene som stakk av med seieren hele 3-0. Men de to elleverene som møtte hverandre var svært forskjellige fra den gang og det ble tydelig at spesielt bortelaget var lite samspilt og svekket av fravær.

Etter 13 minutter spill plukker hjemmelaget opp et noe kort utspill fra bortelaget og dunker den rett tilbake mot bakrom og inn i boksen til en målfarlig Badr Rahhaoui som satte den sikkert i mål. Derifra ble det en oppoverbakke for våre gutter. Etter en snau halvtime doblet hjemmelaget ledelsen og når de fikk straffespark like etter at dommeren overså et soleklart Valdres-frispark like før pause ble det for tøft å komme tilbake. Til slutt endte det med 0-5 tap på Stampesletta for våre menn.

På lørdag var det damenes tur til å spille mot et hardtsatsende Skreia-lag, og med flere fravær i sentrale posisjoner ble det for tøft for ungjentene våre mot et rutinert Skreia. Til slutt endte det med 1-5 tap på Blåbærmyra. Det var Silvana Svanheld som scoret damenes trøstemål (1-4) med sitt første mål for damelaget vårt. Det tar vi med oss, for det blir ikke det siste!