Poengdeling for damene

Våre damer tok imot naboene fra Nordre Land til kamp i varmen på Blåbærmyra søndag og tross en målrik kamp endte det med ett poeng til hvert av lagene.

Det var våre jenter som tok styringa på Blåbærmyra søndag og allerede etter 14 minutter fikk vi betalt for en god åpning når Hanna Kleven skrudde en corner rett i mål i lengste kryss. Omgangen fortsatte med Valdresdominans, men fysiske og direkte landinger holdt seg inne i kampen og like før pause fikk de lønn for strevet når de fikk et kjempetreff på et langskudd som dalte ned like under tverliggeren til Valdres-keeperen. Dermed stod det 1-1 til pause.

I andre omgang ble det mye frem og tilbake og det var bortelaget som scoret først når de sår direkte i bakrom og et passivt Valdresforsvar lar den svært gode spissen til Nordre Land få avslutte uforstyrret bare 7 meter fra mål.

Heldigvis tok det ikke lang tid før vi slo tilbake og nok en gang skulle det gjøres på corner. Etter mye klabb og babb inne i feltet fikk til slutt Hedda Hauge Belgum pirket ballen over streken og vi var like langt etter 61 minutter spilt.

Derifra og ut var det hjemmelaget som styrte og hadde haugevis av overganger og et par virkelig store sjanser til å sikre seieren. Men denne søndagen, som flere av de foregående i denne seriestarten, så uteble målene når det gjaldt som mest. Dermed endte det hele 2-2.

Det positive er at grunnspillet begynner og sitte og at Valdresdamene produserer store sjanser i hver kamp. Når vi først får litt flyt foran mål vil nok også poengene komme raskt. Vi jakter nye poeng allerede neste lørdag på Blåbærmyra 15:00 mot tabelleder Elverum.

Vi stilte med følgende lag fra start:

Ine Veisene Klinkenberg; Silvana Svanheld, Marie Tordhol Halden, Mariann Nereng Berg, Kelly He; Andrine Kassel, Hanna Kleven, Ingrid Elise Bråten; Signe Heggelund, Katrine Kolbjørnshus Rogne, Synne Bryhni Andersen.

Benk: Emma Ødegaard, Hedda Hauge Belgum, Nora Rotevatn Dahlen, Kristine Tordhol Halden, Hannah Ildjarnstad, Kirsti Ranheim.

Heia Valdres FK og forza kvinnefotball!