Deja vú

Det ble skikkelig deja vú når det på grunn av to motstandere som trakk seg i siste liten i hver sin kamp ble en ny runde med treningskamp mellom Nordre Land og våre kvinner i Valdres Storhall på lørdag. For akkurat som forrige gang (januar) endte det med 4-2 seier til hjemmelaget.

Det var en intens start på kampen mot et sterkere, bedre og mer fysisk Nordre Land denne gang enn det i møtte i januar, men heldigvis har vi også hatt en fin videreutvikling siden den gang og tok styringen nok en gang. Allerede etter 5 minutter ble Katrine Kolbjørnshus Rogne spilt gjennom alene med keeper og ble feid ned rett utenfor feltet. I en vanlig seriekamp ville dette naturligvis gitt et soleklart rødt kort, men det er ingen hensikt å øve mot 10 motspilere i 85 minutter så det ble med et farlig frispark som Nora Dahlen satte like over gjestenes lengste kryss.

Og trøkket fortsatte fra hjemmelaget som skapte mange gode sjanser, og til slutt var det nok en gang Synne Bryhni Andersen som scoret åpningsmålet, slik hun har gjort i samtlige treningskamper i år, etter drøye 20 minutter var spilt. Nora Dahlen kom seg ned til linja og slo et godt innlegg mot Synne som fikk to muligheter på å sette ballen i mål og det var mer enn nok til å sette den i mål.

Fem-seks minutter senere fikk gjestene sin første store sjanse da de kontret inn i stort bakrom etter et brudd dypt inne på egen halvdel og kom alene med Valdres-keeperen og fikk lurt den inn til 1-1. Målet skulle dog ikke stått da det var offside i forkant, men slikt skjer iblant. Etter dette mistet hjemmelaget litt piffen i en unormalt kald Storhall på Leira og ut omgangen var det mer jevnspilt.

I pausen ble vi enige om å steppe opp igjen i duellene og i presset og utnytte de store rommene enda bedre enn vi gjorde i den første omgangen. Det betalte seg raskt! For Synne Andersen vinner ballen høyt og slår den til Hanna Kleven som kjører to tofotsfinter gjennom forsvaret til Nordre før hun er kontant alene med keeper og sender oss tilbake i føringen!

Så var det duket for Dahlen og Kassel show som satte opp flere vakre kombinasjoner i ulike angrep etter hverandre og bare minutter etter 2-1 ble Andrine Kassel tredd gjennom av Nora Dahlen nok en gang og gikk rett mot mål. Da klinket hun den like gjerne rett opp i nærmeste kryss og dermed var ledelsen doblet bare ti minutter ut i andre omgang.

Vi var dog ikke ferdigscoret for dagen for Hedda Belgum ville være med på leken og la på til 4-1 etter rundt 60 minutter spilt med en knallhard avslutning mot lengste hjørne etter godt gjenvinningspress av Andrine Kassel som setter henne opp fra 16-meter.

Ti minutter før slutt fikk gjestene et trøstemål på en god kontring og en kontant avslutning. Dermed endte det nok en gang 4-2 i dette oppgjøret, selv om vi kunne hatt langt flere mål også denne gangen.

Alt i alt er vi fornøyde med å gjøre tre gode fjerdedeler av kampen og at vi klarer å heve oss igjen etter en litt dårligere periode før pause, selv med mange bytter på laget i den andre omgangen. Vi nærmer oss med det seriestart og gleder oss til å forhåentligvis fortsette målformen inn i de gjeldende kampene.