Målkalas i Storhallen!

Det var duket for årets første treningskamper for våre lag og offisiell start på Vinterserien i Valdres Storhall på lørdag. Damene var først ut og satte standarden før juniorene fulgte opp like etterpå.

Valdres FK Kvinner 4 - 2 Nordre Land IL

Lagbilde NIL KV

Det var en dominerende forestilling fra damene våre når de tok imot lændingene på "hjemmebane". Men likevel var det bortelaget som tok ledelsen 0-1 på straffespark like før pause etter at hjemmelaget hadde sløst med flere store sjanser. Heldigvis fikk også våre kvinnelige helter hull på byllen like før dommeren blåste av til pause ved Synne Bryhni Andersen som reagerte først på en løs ball i feltet og satte den kontant i det åpne målet.

Like etter pause smalt det fra hjemmelaget igjen når debutant Kristine Tordhol Halden satte inn et kontrollert skudd etter corner fra Andrine Kassel og sendte hjemmelaget i ledelsen. Men bortelaget yppet seg nok en gang med et strålende langskudd etter cirka 60 minutter og dermed stod det 2-2.

Men så var det på tide å avgjøre kampen og når fjorårets toppscorer Katrine Kolbjørnshus Rogne mottok et innlegg fra Andrine Kassel feilvendt vendte hun opp på ett touch og limte ballen i det lengste krysset på neste. En ellevill scoring fra Øystre Slidringen!

Men Kassel selv ville også være med på scoringsfesten og kriget til seg en ball utenfor 16-meteren etter 75 minutter for så å banke den opp i motsatt kryss!! Dermed endte det hele 4-2 til hjemmelaget som fikk en flott start på sesongen med mange unge debutanter som fikk minst en omgang hver. Dette lover godt for sesongen som kommer!

Valdres FK Junior 8 - 1 Nordre Land IL

Om kvinnenes kamp var dominerende var dette en maktdemonstrasjon fra våre juniorer. De ga seg ikke før det stod 5-0 til pause og la like så godt på til 8-1 innen sluttsignalet hadde gått. Målscorere var denne lørdagsettermiddagen var Mohammed Alshaban (PEN), Wegger Kristoffer Bergsrud (2), Abdullah Alshaban (3), Ole Andreas Olsen og Teo Skjel.