Valdres FK 1 - 2 Raufoss 2
Israil Edilsultanov: 1 mål

Årets første tap for herrene

FOTO: Rune Stenslette

Den ubeseirede rekka til herrene våre røk fredag kved når Vind stjal alle tre poengene i en jevnspilt kamp på Myra med en heldig retningsforandring i siste sekund.

Hjemmelaget leverte sin svakeste kamp i sesongen til nå og slet stort med å få spillet til å flyte i første omgang. Likevel var det flere store sjanser til begge lag de første 45 minuttene, men til pause stod det 0-0.

I andre omgang bedret spillet seg noe og hjemmelaget skapte flere store sjanser til å ta ledelsen. Men det var bortelaget som fikk muligheten når en kommunikasjonsfeil i våre bakre rekker tillot en Vind-angriper å sette ballen i åpent mål fra rundt 16-meter.

Valdresgutta fortsatte å presse på, men fikk ikke ballen i mål. Det gjorde derimot Vind som på en overgang i andre omgang skapte en sjeldent stor sjanse og satte ballen i mål fra skrått hold. Dermed lå Valdresgutta under med to mål for første gang denne sesongen.

Men hjemmelaget fortsatte å male på og når Brage Skattebo først reduserte til 1-2 på bakerste stolpe på et frispark var jakten i gang. Valdresgutta pushet på og hadde ballen ofte i Vinds 16-meter og når Issy utfordret innover i boksen og ble felt fikk Veimodet muligheten til å utlikne på straffespark etter 87 minutter. Det gjorde han og dermed var Vinds forsprang innhentet.

Men på overtid av overtiden får Vind et frispark i farlig posisjon og går for skudd. Skuddet er ikke spesielt bra, men det treffer en Vindspiller i siden og endrer retning, det var nok til å sette keeper Bakken ut av spill og Vind stakk dermed av med alle tre poengene i aller siste sekund.

Et bittert tap, som like gjerne kunne endt med hjemmeseier ut ifra sjanser, men til syvende og sist var dette en svak prestasjon som må forbedres til neste kamp mot Skreia neste fredag.

onsdag 24.04 kl. 19.29
Valdres FK - Nordre Land