Ny seier for herrene

I voldsom varme på Blåbærmyra var det lenge spenning i kampen, men når Even Thon sendte hjemmelaget opp i 2-1 etter 52 minutter var det ikke spennende lenge og kvalitetsforskjellen ble etter hvert klar også på måltavla.

Herrene våre gjorde en meget god kamp helt fra start mot Moelvens nykomponerte lag og etter 19 minutter sendte Sander Hansson hjemmelaget fortjent i ledelsen. Dominansen fortsatte gjennom omgangen, men etter en del sjansesløseri stod det likevel bare 1-0 til pause.

Like etter pause brøt bortelaget en pasning i våre bakre rekker og utliknet til 1-1 alene med keeper Bakken. Men bare 5 minutter senere satte Issy på turboen og dro på et ellevilt soloraid som endte med en nydelig assist til Even Thon som dukket opp som en ekte måltyv på bakerste stolpe.

Valdres hadde dermed slått tilbake umiddelbart og fant tilbake til finspillet fra førsteomgangen. Etter 73 minutter setter Hansson opp Kjetil Berge Strandbråten som setter inn 3-1 med en lekker avslutning med utsiden av foten. Og bare to minutter senere slår Wegger Bergsrud en strålende gjennombruddspasning til Even Thon som blir felt på vei gjennom og får straffespark. Kaptein Hansson ekspederer straffesparket i mål og gir Valdres en 4-1 ledelse,

Men Bergsrud var ikke ferdig med de gode involveringene og fører ballen helt fra egen banehalvdel og opp til motstanders sekstenmeter før han fyrer av en god avslutning som keeper må gi retur på, der er Issy Edilsultanov og setter inn returen i åpent mål og fastsetter resultatet til 5-1.

Dermed økte Valdres ledelsen på tabellen til minst 8 poeng med 9 kamper igjen å spille. Vi satser på at formen fortsetter og at det blir enda flere mål på Blåbærmyra fremover. Heia Valdres!