Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land

Tøff kamp for jentene

Damene våre startet meget imponerende på søndag og var best de første 20 minuttene av kampen, men et effektivt og sterkt Dala-lag red av stormen og fikk kontroll slik en serieleder skal og kan gjøre. De tok også ledelsen på sin første store mulighet etter 10 minutter spilt.

Like etterpå var Valdresdamene på farten og Synne Bryhni Andersen spilles gjennom av Nora Rotevatn Dahlen. Førstnevnte felles i feltet, og begge lags trenere var enig i at det var et straffespark, men det hjelper ikke når dommeren er uenig. Det var nok vår beste mulighet til å komme inn igjen i kampen. Men frem til vannpausen var Valdresjentene fullt på høyde med bortelaget.

Men fem minutter etter vannpausen, som bøe avholdt pga den enorme varmen på Myra, fikk Dala-jentene satt inn 2-0 ved avdelingens toppscorer, Camilla Bekkevold på en strålende kontring. Like etterpå vinner også Brumunddal ballen høyt og kontrer effektivt inn 3-0.

Like før pause kommer Brumunddal på en ny kontring 3v1, men Marie Tordhol Halden gjør en kjempejobb og hindrer scoring, men må gi frispark like utenfor 16-meteren. Den utnytter desssverre Dala-jentene til det fulle og setter inn 4-0 med et flott frispark nede i nærmeste hjørne.

Dermed går Valdresjentene til pause med et noe ufortjent 0-4, noe som legger en naturlig demper på troa på at dette kan snu. Her handler det nå om å utvikle seg og prøve å skape ting med egenhånd og lære av en god motstander.

Brumunddal hadde en god stall med seg og gjorde flere bytter som ikke virket å svekke laget i det hele tatt. De hadde mye tempo i laget og var et bra spillende lag også. De leverer en bunnsolig andreomgan og ved kampslutt ender det 1-8 til Dala-damene.

Målscorer for Valdres var Ingrid Elise Bråten som er god når hun kommer først på en kjempecorner fra Nora R. Dahlen.