Målkalas på Brovold!

Årets første gresskamp kom på ei strøken matte og det var tydelig at Valdresgutta trivdes på naturgress for i løpet av 40 minutter hadde de satt sju baller i mål med hurtig, flott og effektivt angrepsspill.

På Brovold Stadion stod Nordre Land på motsatt banehalvdel av den flotte gressmatta, men i første omgang var det bare ett lag på banen; Valdres FK.

For allerede etter 6 minutter satt 1-0 etter at Knut Olav Veimodet satte inn et flott innlegg fra Simen Lyngstad på bakerste stolpe etter en flott spillvending fra høyre til venstre i forkant av innlegget. Da hadde Valdres allerede hatt et par store sjanser som de ikke hadde satt i mål, men nå var målfesten i gang!

Etter 11 minutter doblet Adrian Kildal ledelsen etter en flott corner fra Esrom Yemani før Veimodet la på til 3-0 etter 18 minutter når han raidet nedover venstresiden og satte kronen på verket selv.

Så var det Sander Hanssons tur til å briljere, to nærmest identiske mål puttet han alene med keeper i henholdsvis det 25. og 30. minutt, dermed stod det 5-0 når halvtimen var spilt og kampen var allerede død og begravet.

Men Valdresgutta ga seg ikke der og før pausen kom hadde Veimodet lagt på to kasser til, den siste med en elegant lobb på keeper etter et nydelig fremspill fra Alv Kristian Holø. Esrom Yemane assisterte den første av disse med en fin stikker mot en Veimodet i scoringshumør som rundet keeper denne gangen. 4 mål for Veimodet på en omgang der altså.

7-0, eller 0-7, stod det altså ved pause og de tilreisende Valdrisene på tribunen hadde virkelig fått betalt for turen. I pausen ble det gjort noen justeringer, men først og fremst Nordre Land hadde tydelig bestemt seg for å ikke la seg herje med like mye i andre omgang og kom ut som et helt annet lag.

For i andre omgang presset de høyt og aggressivt fra starten av, og Valdresgutta brukte 10 minutter på å knekke koden før sjansene begynte å komme igjen. Etter 54. minutter setter også Sander Hansson inn sitt hattrick når han er først på returen på et skudd fra Even Thon. 0-8 etter 54 minutter på Brovold!

Fire minutter senere får hjemmelaget sitt trøstemål når de setter opp en fin frisparkvariant som de til slutt får stusset over Valdreskeeper Kristian Bakken.

Deretter er det totalt dominans fra bortelaget igjen med masse sjanser for ungguttene spesielt, men det vil seg ikke helt denne dagen for verken Even Thon eller Israil Edilsultanov, og når Veimodet og Hansson er ferdigscoret for dagen ender det 1-8 til bortelaget. Det er vi svært fornøyde med og gleder oss til neste lørdag og ny gresskamp på Dokka.