Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land

Gutta herjer på gress!

Dokka stod med fire av fire seire på eget gress, men årets gresskonger er og blir Valdres FK etter lørdagens oppgjør på Nordsinni. Årets korteste bortetur endte med 0-7 og en solid seier for Valdreskara. Foto: Bjørn Strand.

Dokka hadde åpenbart gjort leksa si og studert Nordre Land-kampen forrige helg og la seg dypt med en 5-4-1 formasjon gjennom hele kampen. I første omgang lyktes de godt, men når regnet kom og gresset ble raskere endret ting seg brått for hjemmelaget.

Det var likevel Valdres som gikk til pause med ledelse. Eskil Hauge spilte gjennom Knut Olav Veimodet i siderom som la inn bak forsvaret hvor Wegger Kristoffer Bergsrud ankom og satte ballen kontant i nærmeste hjørne etter 23 minutter. Utover dette slet bortelaget med å skape virkelig store sjanser og ble tvunget til å gjøre justeringer i pausen.

I andre omgang får de taktiske endringene fra trener Dahlen gradvis mer og mer effekt og allerede 8 minutter ut i omgangen sitter 0-2, også denne gangen fra Bergsrud som kriger inn ballen fra kort hold etter et godt innlegg fra Simen Lyngstad og litt klabb og babb i Dokka-forsvaret.

Dokka 0-2 VFK

Wegger Bergsrud setter inn 0-2 etter 53 minutter fra kort hold. Foto: Bjørn Strand

Ti minutter senere får Valdres et frispark fra drøye 20 meter og begnadølen Kjetil Berge Strandbråten fornekter seg ikke og vipper ballen over muren og i nettet med et flott spark på ballen. Dermed står det 0-3 og bortelaget har startet målfesten.

Etetr 73 minutter er det Veimodet som melder seg på scoringsfesten etter et raid langs Dokkas høyreside og inn i boksen. Syv minutter senere legger han på til 0-5 på en retur fra et langskudd fra Thomas Sørbøen. Dermed har alle fem målene blitt satt inn av gutter fra Begnadalen.

Da var det på tide med målscorere fra litt lenger nord i dalføret og selv om Leirskogen ikke er mye lenger nord enn Begnadalen er det langt nok for Thomas Sørbøen til å utvide det geografiske målscorerområdet i Valdres når han lukter en retur fra Sigve Stubbene og setter ballen i åpent mål fra en liten meter.

Stubbene selv skulle få avslutte målfesten med kampens nest siste spark på ballen med en flott avslutning med venstrebeinet og dermed har Etnedal også fått registrert mål for Valdres denne sesongen.

Foto av Bjørn Strand Dokka Borte

Lagbilde etter kampen. Foto: Bjørn Strand

Valdresgutta reiser hjem med clean sheet, takket være keeper Bakkens gode redning på Dokkas eneste avslutning på mål, og syv nye plussmål og dermed tabelltopp etter 6/6 seire så langt denne sesongen. Vi håper trenden fortsetter!