Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

Storseier på hjemmebane!

Det ble en målrik ettermiddag for kvinnelaget vårt når de tok imot Nordre Trysil/Trysil på Blåbærmyra i dag. Vi hadde en stor stall tilgjengelig med hele 17 spillere som alle fikk spille og vi fikk også 5 forskjellige målscorere og kunne fort hatt flere!

Dagens spillertropp bestod av følgende spillere (navn fra venstre på bakerste rekke på bildet):

Bakre rekke f.v.: Katrine Kolbjørnshus Rogne, Hedda Hauge Belgum, Anna Rosendal, Mia Leirhol, Ingrid Elise Bråten, Silvana Moe Svanheld, Andrine Kassel, Ingrid Kirkeengen Skrindsrud, trener Knut Olav Veimodet. Fremre rekke f.v.: Marit Skattebo, Emma Ødegaard Sæthre, Nora Rotevatn Dahlen, Synne Bryhni Andersen, Kaisa Opheim, Hanna Kleven, Kelly He, Marianne Veglingsrud.

Vi satte trykk på bortelaget umiddelbart med fart og gjennombruddshissighet og hadde kommet til flere målsjanser før det var gått 2 minutter på Myra. Det tok heller ikke lang tid før vi fikk hull på byllen for allerede etter 2 minutter satte Nora Rotevatn Dahlen ballen i nærmeste hjørne fra 18 meter etter en fin pasning fra Synne Bryhni Andersen.

Vi fortsatte å trykke på og dominerte kampen fra start til slutt i vinden på Blåbærmyra. I første omgang var det også vinden som skapte mest utfordringer for oss da vi hadde voldsom medvind de første 45 minuttene. Det ble vanskelig å spille presise gjennombruddspasninger ettersom vinden satte voldsom fart på ballen akkurat når den ville. Men etter 28 minutter tar Ingrid Kirkeengen Skrindsrud ansvar fra 20 meter og banker ballen i mål enten vinden ville det eller ikke. Hun ble fint spilt opp av Andrine Kassel etter at Synne Andersen gjenvinner ballen høyt i banen.

Deretter skårer vi to kjappe mål etter flott kombinasjonsspill. Først ved Hanna Kleven som også får kjempetreff fra utenfor motstanderens 16-meter, mens Hedda Hauge Belgum får æren av å sette inn 4-0 etter et angrep tatt ut av læreboka når hun tres gjennom alene med keeper og gjør ingen feil! Det var Nora Dahlen som stod for assisten på 3-0 og Andrine Kassel som tredde igjennom Belgum til 4-0.

Det står 4-0 til pause og vi må forberede oss på å ha kraftig motvind i andre omgang. Det betyr mer trøkk i pasningene og å holde kula i laget. Det gjør jentene til nærmest perfeksjon og spiller nydelig possession-fotball i andre omgang med flott vending av spill, kombinasjoner både i bredden og gjennom midten, samt en meget solid forsvarsrekke som er offensive i hodet når vi mister ballen og gjenvinner lynraskt for så å sette i gang nytt angrep.

Etter 69 minutter får vi endelig 5-0 scoringen vår etter å ha hatt haugevis med angrep og skudd på mål. Det er Marit Skattebo som banker inn en løs ball i feltet på en corner fra vår høyre side.

Vi fortsetter å presse på for flere mål og dominere ballinnehavet, men når dommer Evertsen blåser av står det 5-0 til hjemmelaget som kan ta med seg veldig mye positivt fra dagens kamp med flott spill og hele 5 forskjellige målscorere.

Stor takk til de fremmøtte supporterne som trosset vinden og heiet oss frem til seier. Dette var moro og vi håper å kunne vise denne typen fotball til enda flere tilskuere på neste hjemmekamp som er den 22. mai mot Storhamar 2 klokken 15:00.

Heia Valdres og forza kvinnefotball!!

onsdag 24.04 kl. 19.29
Valdres FK - Nordre Land