Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

Storseier i toppkampen!

Fredagens målscorere f.v.: Sander Hansson, Knut Olav Veimodet (3) og Wegger Kristoffer Bergsrud. Foto: Svein O. Kopperud

Regnværet ga seg når kampstart nærmet seg på Blåbærmyra, men det hadde gjort underlaget raskt og godt før den tid. Det var mange supportere på tribunen som var klar for et nytt målshow og det skulle de virkelig få!

Valdreskara gikk hardt og høyt ut og satte press på totningene umiddelbart. Det var ukomfortabelt for dem og kombinert med presisjon i pasningsspillet skapte hjemmelaget mange farligheter de første 20 minuttene, men ballen ville ikke inn helt ennå.

Men etter 23 minutter satt ballen i mål etter at hjemmelaget kontret raskt og effektivt når Skreia kom på et sjeldent besøk i vår sekstenmeter. Det var Sander Hansson som fraktet ballen opp langs høyresiden og fikk involvert Eskil Hauge sentralt i banen, han slipper ballen lekkert til Knut Olav Veimodet som legger ballen til rette med ett touch før han sender keeper feil vei og setter ballen inn ved nærmeste stolpe. En flott scoring som var mer enn fortjent på det tidspunktet.

Kun to minutter senere er Veimodet mest våken når Skreia slår et svakt tilbakespill etter høyt press på vår venstre side og han kommer nok en gang alene med keeper. Han gjør ingen feil denne gangen heller og dobler Valdresguttas ledelse!

Deretter tar hjemmelaget foten litt av gassen og slipper Skreia mer inn i kampen. De skaper et par halvfarligheter før de etter 30 minutter kommer helt gjennom på vår høyreside og slår et hardt og lavt innlegg som ekspederes i mål. Etter dette blir det jevnt og spennende ut omgangen og det står 2-1 til pause.

I andre omgang er gassen tilbake med fullt trøkk fra hjemmelaget og vi hindrer Skreia i å få initiativet i kampen. Etter 62 minutter gjenvinner vi ballen på deres sekstenmeter ved Sander Hansson og Esrom Yemane setter opp Knut Olav Veimodet som setter inn sitt tredje mål for dagen og sender hjemmelaget opp i en 3-1 ledelse!

Men Valdresgutta var ikke ferdige der! Det gjøres et par bytter og presset roes ned noe, men Valdres fortsetter å være farligst og skaper flere gode sjanser på overganger. Etter 72 minutter vinner Eskil Hauge ballen halvveis inne på Skreias banehalvdel og setter fart inn i boksen, han legger inn mot Wegger Bergsrud som etter litt klabb og babb i feltet detter begnadølen ballen i mål ved å vri seg 180 grader i avslutningsøyeblikket! Atletisk og effektivt fra Bergsrud til 4-1 der altså!

Etter 84 minutter setter Valdres raskt igang på et frispark og Eskil Hauge slår en strålende ball i bakrom mot Sander Hansson som er først på den og passerer keeper, men blir revet ned og får straffespark. Hansson tar selv straffesparket og setter inn 5-1!!

Ett minutt etterpå får Skreia et straffespark og kan pynte på resultatet, men det vil ikke keeper Kristian Bakken ha noe av og han redder straffesparket og plukker selv returen! Strålende keeperspill av gutten fra "Bygda på solsida"!!

Dermed ender det 5-1 til Valdres i toppkampen og vi blir stående som det eneste laget med full pott og dermed tabelltopp selv med en kamp mindre spilt! Det har med andre ord vært en fabelaktig start for herrene som må prøve å beholde momentumet, finspillet og effektiviteten inn mot sommeren. Heia Valdres!!

onsdag 24.04 kl. 19.29
Valdres FK - Nordre Land