Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

Seier i sesongstarten!!

FOTO: Geir Helge Skattebo

Herrelaget vårt fikk en drømmestart på sesongens første kamp med flott spill og tre mål i løpet av det første kvarteret av årets sesong. Deretter ble det en jevn affære mot et rutinert og Redalen-lag og vi fikk spenning i kampen helt til dommeren blåste av etter 94 minutter.

Følgende elleve startet sesongens første kamp for herrene våre:

Kristian Bakken; Esrom Yemani, Teodor Skjel, Eskil Hauge, Wegger Bergsrud; Alv Holø, Kjetil Strandbråten, Knut Olav Veimodet; Mathias Kleven, Sander Hansson, Israil Edilsultanov.

Og gutta fikk en fantastisk start og allerede etter 2 minutter nå ballen i mål etter at Sander Hansson hadde stusset en femmeter fra keeper Bakken i bakrom på Mathias Kleven som gjorde ingen feil alene med keeper!

Allerede fem minutter senere, i det 7. minutt la Knut Olav Veimodet på til 2-0 med sin første målinvolvering av 4(!) totalt i kampen. Det var Issy som dro seg inn fra vår venstre kant og skjøt mot det lengste hjørnet fra rundt 25 meter, keeper måtte gi retur og der var Veimodet på plass før noen andre og satte ballen i det åpne målet.

Så får gjestene etablert litt spill da vi ikke helt klarer å roe ned tempoet i kampen og er noe slitne etter intense åpningsminutter. De får et par cornere og etter 13 minutter får de ballen i målet vårt med hjelp av nevnte Veimodet som forsøker å klarere ballen, men ender opp med å stange den i eget nett. 2-1 står det altså etter 13 minutter.

Da tar hjemmelaget mer tak i kampen igjen og kommer seg raskt inn i Redalens 16-meter. Etter 16 minutter er det igjen Mathias Kleven som er involvert da han blir felt i boksen og vi får et soleklart straffespark. Den tar Knut Olav Veimodet seg av og retter opp inntrykket kort tid etter selvmålet i andre enden. Hans tredje målinvolvering for dagen.

Hjemmelaget fortsetter å presse på videre i den neste perioden og er nære ved å skåre ved flere anledninger gjennom flotte gjennombruddspasninger fra Kjetil Strandbråten og Eskil Hauge mot Kleven, Veimodet og Hansson.

Like før pause blir Wegger Bergsrud felt på vei fremover i banen, men får ingenting av dommer, Redalen gjør en mønsterkontring og setter ballen i mål til 3-2 etter 42 minutter. Slik står det seg til pause.

I andre omgang presser Redalen på med momentum fra målet de fikk rett før pause og etter 53 minutter får de kriget ballen i mål etter et lavt innlegg på første stolpe hvor spissen deres gjør nok til at Teodor Skjel blir såpass forstyrret at han ikke får rent treff på ballen og vi skårer vårt andre selvmål for dagen. 3-3 er stillingen bare syv minutter etter pause.

Nå våkner hjemmelaget igjen og presser på fremover. Vi kommer flere ganger inn i motstandernes felt og etter 67 minutter får Sander Hansson straffe når han blir sparket ned bakfra i feltet. Straffen tas av Knut Olav Veimodet som setter inn sitt første hattrick i Valdres-trøya. 4-3 til Valdres med drøye 20 minutter igjen!

Herifra og ut blir det en krigekamp som svinger frem og tilbake. Frem til timen passeres har hjemmelaget stort sett hatt mest ball, men nå begynner kreftene å ta slutt og Redalen tar mer og mer over banespillet, men vi er fremdeles livsfarlige på kontringer med en Sander Hansson som til tider er et angrep alene!

Men resten av kampen blir først og fremst en forsvarsskamp hvor det mye yngre laget fra Valdres trekker det lengste strået i tøff kamp mot et rutinert og bra Redalen-lag. Det er virkelig noe å ta med seg videre i sesongen. Alt i alt får vi tre poeng mot et av de beste lagene i avdelingen i sesongstarten og er svært fornøyde med det. Dette skal vi bygge videre på utover våren og høsten.

Etter kampen takket spillerne de 120 fremmøtte tilskuerne for støtten. Det var en fryd å ha så mye folk tilbake på tribunen under sola på Blåbærmyra og vi håper å se dere igjen allerede 15. mai når vi tar imot Dombås/Lesja/Lesjaskog i neste hjemmekamp for herrelaget.