Gutta fulgte opp damene på Biri!

På lørdag var det damelaget som vant komfortabelt 5-0 hjemme mot Nordre Trysil/Trysil, men herrene ville ikke være noe dårligere og kopierte resultatet borte mot Moelven søndag ettermiddag.

På grunn av at Moelven kun har gressbane tilgjengelig, som ikke er klar for spill ennå, ble søndagens kamp spilt på Biri. Det var en meget varm dag på en lang og smal bane som i tillegg var humpete. Dette skapte utfordringer for herrene de første 30 minuttene, men deretter begynte finspillet å komme. Likevel stod det 0-0 til pause på Biri.

I andre omgang er det et helt annet bortelag som kommer ut og vi setter trykk på motstanderne umiddelbart. Vi dominerer i frispillingen og vinner også igjen ballen høyt. Etter 53 minutter er det begnadølen Kjetil Strandbråten som vinner ballen på midtbanen og fører fremover i banen. Han trer lekkert igjennom sambygdingen Knut Olav Veimodet som kontrollert setter ballen i mål alene med keeper.

1-0-målet var meget forløsende for oss og det gikk bare 3 minutter før Thomas Sørbøen løfter ballen elegant bak forsvaret til Moelven hvor Sander Hansson lekkert tar med seg ballen på brystet forbi en utrusende keeper og setter ballen enkelt i det åpne målet. Storspill på Biri!

10 minutter senere, i det 65. minutt, er Hansson frempå igjen og nok en gang runder han keeper på en touch og setter ballen i åpent mål. Det var Wegger Bergsrud som stod for den strålende målgivende pasningen denne gangen.

Etter 80 minutter får vi frispark etter en brutal takling på Israil Edilsultanov. Dommeren gir bare gult, men det kunne fort hatt mørkere farge. Alt ser dog raskt lysere ut når Wegger Bergsrud skrur frisparket rundt muren og inn ved nærmeste stolpe! Oppfinnsomt og elegant utført av unggutten fra Begnadalen!

I det vi passerer 90 minutter får Sander Hansson sette inn sitt hattrick når han serveres av Simen Lyngstad på første stolpe og bare kan sette foten frem på det gode innlegget fra venstre.

Det kunne fort ha blitt skåret flere mål av Valdres-laget, men vi sier oss fornøyd med 5-0 og håper å ta med oss scoringsformen til helga når vi tar imot Dombås/Lesja/Lesjaskog neste søndag 15:00 på Blåbærmyra. Vi anbefaler å ta turen for det vi håper blir et nytt målshow!