Ny bortekamp for damene

Det ble en fin start på sesongen for kvinnelaget vårt når de slo Lunner/Harestua 0-2 borte i åpningskampen forrige fredag. Denne helga er det ny bortekamp som står for døren og vi skal helt til Løten på lørdag for å kjempe om 3 nye poeng.

Det var Synne Bryhni Andersen som sendte kvinnene våre i føringen mot Lunner/Harestua etter 37 minutter etter en fin assist fra Andrine Kassel som la ballen på tvers i feltet. På dette tidspunktet hadde vi allerede hatt mange store sjanser og satt ballen i treverket 3 ganger allerede.

Fire minutter senere, altså etter 41 minutter, var det debutant Katrine Kolbjørnshus Rogne som spilte gjennom Anette Bergene i scorebox som satte ballen kontant i mål. De viste flott samspill mellom to spillere som aldri hadde spilt med hverandre før - svært imponerende!

Denne helga er det Løtens kvinner vi skal bryne oss på. De har ennå ikke startet sesongen sin offisielt, så vi håper å kunne utnytte at vi allerede har kommet i gang med våre kamper. Kampen starter 15:00 på Løten kunstgress, en bane vår egen hovedtrener kjenner godt fra sin tid som spiller i Løten FK. Vi gleder oss til å ta fatt på ny match og kjempe om flere poeng.

Forza kvinnefotball og heia Valdres FK!