Sesongavslutning for damene

Onsdag 30. november arrangerte damelaget sin sesongavslutning med servering, målbonanza, leker og prisutdeling. Se prisvinnerne og bilder fra avslutningen her.

Det ble en fin avslutning på sesongen for jentene våre på Leira onsdag kveld. Med pizza og vann/brus ble det skravling, latter og lek før det ble kjørt en kort gjennomgang av sesongen kamp for kamp og visning av alle målene vi har fanget på film gjennom VEO-kameraet klubben har investert i i samarbeid med Fagernes IL.

I etterkant av målbonanzaen ble det også kåret årets mål av disse og vinneren ble Hanna Klevens mål mot Nordre Trysil/Trysil i den råsterke 5-0 seieren hvor hun limte ballen i nærmeste kryss fra 25 meter. Velfortjent pris til spilleren som skulle få mer heder utover kvelden...

Først ut at de resterende prisene var Toppscorer-prisen. Den ble i år delt av Nora Rotevatn Dahlen og Katrine Kolbjørnshus Rogne, da begge endte på 9 offisielle mål i seriespillet 2022. Nora scoret faktisk 10 mål, men når Kjellmyra trakk laget sitt like før sesongslutt ble målet hennes strøket fra de offisielle sidene, men hun fikk beholde målet på diplomet. Et mål som for øvrig kom på andreplass i kåringen av årets mål. "Dette er to meget kloke fotballspillere som jobber godt sammen og som setter laget fremfor egne prestasjoner og tall, noe alle høster frukter av", sier hovedtrener Veimodet om prisvinnerne.

Toppscorerne 2022

Nora Rotevatn Dahlen og Katrine Kolbjørnshus Rogne delte toppscorertittelen i 2022 for damene våre med 9 offisielle mål hver.

Neste pris var årets Assistdronning. Denne prisen var dog aldri i nærheten av å deles da vinneren, Nora Rotevatn Dahlen, serverte hele 9 målgivende pasninger denne sesongen. "Nora har vært ustoppelig til tider denne sesongen, og et fantastisk angrepsvåpen for oss", sier Veimodet om prisvinneren.

Så var det duket for Årets spiller. Denne prisen var det mange som kvalifiserte seg til med mange gode opptredener, men det var ei jente som skilte seg litt ut fra de andre i form av hvordan laget gjorde det med og uten henne på banen i år og det var Hanna Kleven. "Det solide ankeret vårt har vært svært viktig for balansen i laget vårt denne sesongen og knytt sammen forsvar og angrep på en utmerket måte", sier hovedtrener Knut Olav Veimdoet om prisvinneren. Vel fortjent, med andre ord.

Deretter var det prisen som Årets stjerneskudd, som ble delt ut. Prisen gikk til den spilleren under 18 år som har levert på best mulig måte gjennom hele sesongen og vist utvikling, ferdigheter og modenhet i spillet sitt. Vinneren var ikke overraskende Andrine Kassel. "Andrine har vist seg som en spiller du kan stole på med alt du trenger. Ikke minst er hun pliktoppfyllende og jobber knallhardt hver dag for å bli bedre, dette ser vi blant annet på tallene for treningsoppmøte denne sesongen hvor hun har desidert mest med 99 %, det har hun fått betalt for med en meget solid utvikling gjennom hele sesongen fra et allerede meget solid utgangspunkt", sier trener Knut Olav om prisvinneren.

Så var det prisen for Årets lagspiller som skulle deles ut og det var ingen overraskelse at det var Ingrid Elise Bråten som stakk av med den prisen. "IE har vært kroneksempelet på en lagspiller gjennom hele sesongen både på og utenfor banen. Hun er en virvelvind av energi og positivitet som tar ansvar for at hele laget skal fungere så godt som mulig. Hun er en drøm å ha i laget sitt", sier Veimodet om den etter hvert rutinerte spilleren som denne sesongen har spilt i fire ulike ledd i laget og levert med bravur helt fra keeperposisjon til offensiv midtbane.

Prisen for Årets bauta gikk til Marie Tordhol Halden som virkelig har gått foran og vært en bærebjelke i laget som får det beste ut av både trenere og lagvenninner med sin personlighet og sitt eksempel til etterfølgelse. En vel fortjent pris. "Marie en en bauta i ordets rette forstand. Det være seg i hva du kan forvente av henne, hvordan det føles å møte henne i duell og hvordan hun tar tak i de rundt seg for å heve nivået deres", sier coach Veimodet om prisvinneren.

Årets forbilde gikk til Marianne Veglingsrud. "Marianne har vist at det går an å kombinere familieliv med en aktiv spillerkarriere og har lært ungjentene mye om hvordan man takler motgang og hvordan man jobber på trening for å utvikle seg videre. Hun har vært svært viktig for den utviklingen laget har hatt denne sesongen og som eldste kvinne på laget har det vært flott å se hennes bevissthet rundt sin rolle i laget", sier hovedtreneren om Marianne.

Til slutt ønsket hovedtrener Veimodet å minne om at fotball er et lagspill og at ingen av prisvinnerne hadde oppnådd det de har gjort denne sesongen uten et solid og godt lag rundt seg. Derfor avsluttet de prisutdelingen med en stor applaus for fellesskapet i laget.

Med det var sesongavslutningen over og en smilende og fornøyd gjeng er klare til å ta fatt på en ny sesong som starter allerede nå i desember. Heia Valdres FK og forza kvinnefotball!!