Sesongavslutning og opprykksfest!(?)

Gutta har virkelig gjort jobben i år og har satt seg i best mulig posisjon til å rykke opp i siste seriekamp. Vi satser på målfest, opprykksfest og en historisk dag på Blåbærmyra når Vardal kommer på besøk lørdag 13:00. Bli med på festen du også - det er gratis inngang for alle!

De siste par ukene har gutta tatt 4 av 6 poeng etter at de slo Follebu 2-4 på bortebane og fulgte opp med 1-1 borte mot Ringsaker. Det betyr at gutta har 3 poengs luke til Vind IL på andreplass før siste runde og 20 plussmål å gå på. Det betyr at selv med tap på lørdag skal opprykket være veldig sikkert, og at det dermed er fantastiske muligheter for en strålende avslutning på sesongen på Blåbærmyra lørdag 13:00.

Mot Follebu, et lag som har tatt poeng fra flere av topplagene denne sesongen, havnet gutta under for første gang på mange runder når hjemmelaget scoret på straffe i det 23. spillerminutt. Den ledelsen stod bare i 14 minutter før Sander Hansson startet et nytt målshow. Han scoret tre mål før Esrom Yemane Frezghi virkelig satte spikeren i kista etter 79 minutter. Follebu fikk et trøstemål i siste minutt, men poengene ble nok en gang med hjem til Blåbærmyra. Hansson passerte dermed lagkamerat Veimodet, som ikke har spilt de siste tre kampene, på toppscorerlista og kom opp i hele 31 mål!

På Ringsaker helga etter kunne gutta sikret opprykket med en seier mot et hjemmelag som også har plaget topplagene jevnlig denne sesongen. Det gjorde de også denne gangen og de tok ledelsen allerede etter 12 minutter. Da kom nervene(?) for bortelaget som slet med å få til særlig spill og resultatet sto seg til pause. Men 4 minutter etter pause sendte Abdullah Alshaban en flott ball gjennom til Sander Hansson. Toppscoreren gjorde ingen feil og passerte keeper før han lurte ballen i nærmeste hjørne forbi en fortvilt midtstopper. Det ble dog med den scoringen for bortelaget i det som kanskje var sesongverste for våre gutter, og kampen endte 1-1. Dermed måtte opprykksfesten vente til siste runde, nå på lørdag 13:00 på Blåbærmyra (22.10.22).

Blir det ny målfest som sist mot Vardal (7-0)? Blir det flere mål på Hansson som allerede er oppe i 32(!!)? Kan Veimodet, som er tilbake, også runde 30 mål for sesongen? Skal storformen til Alshaban fortsette? Kan storspille rett og slett komme tilbake og skape topp underholdning på Myra nok en gang?

Alt dette kan du altså finne ut av lørdag 13:00 på Blåbærmyra 22.10. Gratis inngang for alle.