Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

Pangavslutning på sesongen for jentene

Jentene dro på langtur i sesongavslutningen og kjørte minibuss til Kongsvinger for å kjempe for sesongens siste tre poenger og å få flere mål i banken. Det klarte de med glans!

Etter bare 7 minutter banket Katrine Kolbjørnshus Rogne bortelaget i føringen med en kontant avslutning på halv volley etter en nydelig pasning i bakrom fra Mariann Nereng Berg. Og bare 2 minutter senere satte ungjenta fra Øystre Slidre inn sitt andre for dagen når hun var først på innlegget ved første stolpe fra Silvana Svanheld som satte kronen på verket etter et vakkert angrep ledet an av Marie Tordhol Halden.

Deretter roet kampen seg noe, men sjansene og storspillet fortsatte for gjestene fra Valdres. Og etter 34 minutter var det Andrine Kassel som kontrollert satte ballen i det nærmeste hjørne etter at nevnte Svanheld flikket videre et innlegg fra Nora Rotevatn Dahlen til henne. Men vangskjeldningen ville ha mer og bare 4 minutter senere var Kassel frempå igjen når hun kom på første stolpe etter først å ha spilt gjennom Dahlen selv på høyresiden.

Alle de fire første målene kom altså fra vår høyre side, og det skulle også omgangens femte og siste mål gjøre når Rotevatn Dahlen igjen vakkert blir spilt gjennom av Kassel og banker et hardt og godt innlegg mot Kolbjørnshus Rogne foran mål, der forsøker en forsvarspiller desperat å klarere ballen over mål, men setter den i eget nett og dermed 0-5 til pause for våre jenter etter en enorm omgang både offensivt og defensivt!

Andre omgang startet i samme lune som den første og igjen var det Kolbjørnshus Rogne som var på farten. Hun ble spilt gjennom med en lekker pasning fra Hanna Kleven og var på vei til å avslutte alene med keeper da hun ble løpt overende av en forsvarsspiller og dermed ble det straffespark i stedet. Den satte Nora Rotevatn Dahlen kontrollert ned i høyre hjørne og vi var oppe i 0-6 bare 6 minutter ut i andre omgang.

Så var det nevnte Kleven sin tur til å komme på scoringslista. Først er det frontrekka ledet an av Kolbjørnshus Rogne som gjør en kjempejobb i det høye presset som tvinger frem en feilpasning fra hjemmelagets, for øvrig meget gode, keeper. Den pasningen bryter Kleven og banker like så godt inn 0-7 med det samme. Fantastisk presspill etterfulgt av en kontant avslutning - deilig!

Dette var generelt en meget god lagprestasjon og blant annet Synne Bryhni Andersen og Kelly He må nevnes som spillere som storspilte på matta ved siden av Gjemselund denne søndagen. Men det var Andrine Kassel som ble stående som kampens store spiller da hun iskaldt satte en løs ball i feltet i mål etter 80 minutter og dermed scoret sitt velfortjente hattrick.

Det ble rett og slett en fantastisk avslutning på sesongen, og utviklingen som har skjedd i laget i løpet av sesongen var enkel å se for alle både på og rundt banen. Vi gleder oss allerede til neste sesong hvor vi kan bygge videre på det fundamentet som nå er lagt i laget.

Heia Valdres og forza kvinnefotball!

onsdag 24.04 kl. 19.29
Valdres FK - Nordre Land