Treningskamp mot Hønefoss på lørdag

Lørdag 4. August kl. 13:00 spilles det treningskamp mot Hønefoss. Spanjolen Enrique Rivas Ramirez (bildet) gjør sin første oppreden hjemme på Blåbærmyra.

Enrique spilte sist i den spanske klubben CD Binefar som holder til på tredje nivå i Spania. Han har også spilt for Fjardabyggd på Island og en rekke andre spanske klubber. Som tenåring var han i akademiet til Sevilla.

Gutta har vært i gang med forberedelsen til en tøff høstsesong siden mangdag. Allerede tirsdag spilte Valdres treningskamper mot Raufoss på Nammo Stadion. Det endte med 5-1 til Raufoss. Tross en klar seier til vertene gjorde Valdres seg på ingen måte bort i denne kampen. Stilling til pause var 1-1, etter mål av Simen Høglien.

Kampen mot Hønefoss BK blir en ny god gjennomkjøring for Valdres. Hønefoss ligger på en 13. plass i Post-Nord ligaen avd. 2. Sist lagene møttes, i treningskamp i vinter, vant Hønefoss 6-1 på AKA-arena.  Det er gratis inngang og åpen kiosk på stadion.