Slutt på seiersrekka

Det ble ikke fem seire på rad for Valdres FK. 2-0 vant hjemmelaget Ready i Oslo, etter at Valdres leverte en skuffende kamp. Begge skåringene kom i andre omgang. Bildet: Jonas Hauge

Valdres åpnet riktignok bra - slik de har hatt for vane etter ferien - og dominerte det første kvarteret. Men det ble ikke mål av det, til tross for en del brukbare muligheter. Så skjedde det som også har brukt å skje de siste kampene, at Valdres mistet presset og lot motstanderen overta. Ready dominerte den siste halvtimen av omgangen og hadde store muligheter til å ta ledelsen. Valdres var vel derfor heldige som kunne gå til pause med 0-0.

Men målene lot ikke vente på seg i andre omgang. Bare tre minutter var spilt da Matias Belli Moldskred ga Ready 1-0 med et bra skudd fra 16-meteren. Samme mann la på til 2-0 etter 71 minutter da han lobbet over keeper etter at Ready først kom rundt på kanten og fikk lagt inn foran mål.

Dragebergets leder Jan Erik Mathisen var  til stede i Oslo og bivånet oppgjøret. Mathisen mener at Valdres  klappet sammen etter en lovende start:  "Etter 15 minutter slutter vi å fungere sammen som et lag og begynner å spille fotball som 11 enkeltspillere. Dette har vi sett før og erfart at ikke fungerer. Min mening er at vi mangler en tydelig leder og dirigent i dag som styrer medspillere i forhold til formasjon. Når laget ikke fungerer sammen går vi fort sur samt at vi ikke er på rett plass i forhold til motstanderen. I dag kan vi takke et elendig Ready-angrep for at vi ikke taper mye mer."

Simen Høglien og Knut Masdal manglet for Valdres lørdag, men Øyvind Lund steppet inn i forsvaret.

Førstkommende lørdag blir det anledning til å reise kjerringa, da serieleder Lyn kommer på besøk til Blåbærmyra.