Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

Seier for damene

Etter et par tap var damelaget tilbake på vinnersporet torsdag kveld, da Biri ble slått 4-2 på Blåbærmyra. Her er trener Joakom Wiiks oppsummering av kampen

Sjelden er man mer motivert før kamp som denne. Etter 2-2 i motsatt oppgjør i våres som helst skal forbigås i stillhet, var vi voldsomt revansjesugne for å beseire Biri.
Kampen startet jevnt, men så har vi en veldig sterk 20 min-periode der vi puttet fire mål. Anja Kampen Hamre tok for seg de to første, men er raus og lot Andrea Kjeldsrud få ett, før hun selv puttet sitt tredje. Alle etter flott gjennomspill i bakrom. Deretter slapp vi oss ned og ble med på kriginga. Dette mestret vi ikke spesielt godt og Biri fikk en del gode sjanser. De fikk betalt med et straffespark som gikk inn. Vi tok pause med 4-1.
2.omgang fortsatte som den første avsluttet med Biri som det laget som vil mest. De scoret 4-2 etter ca fem minutter med et flott skudd fra distanse, men orket ikke å holde trykket og vi kom mer med i kampen. Resten av omgangen var jevnspilt uten de store sjansene for begge lag og vi holder ledelsen ut kampen.
Innsatsen var jevnt over bra over hele linja, men veldig gledelig at vi scoret en del mål igjen. Også veldig artig at Pia Emilie Wetlesen var tilbake i kamp etter korsbåndsoperasjonen i januar. En noe tynn tropp trenger alle spillere som mulig.
PS! Følg oss på Instagram: valdresfk_damer