Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

Atle: Helt åpent!

På lørdag kommer serieleder Lyn til fjells. Fra beste vestkant, Bislett naturgress og byluft til vakre omgivelser her i Valdres. Til et altfor gammelt og slitt kunstgress. Til Blåbærmyra. På lørdag, fra kl 16:00, skal vi forsøke å innkassere vår tredje seier mot et topplag. Vi har slått Eidsvold Turn hjemme og Stabæk 2 borte. Vi tapte knepent (og litt ufortjent) borte mot Lyn i våres. Nå skal vi ta dem!

Vi har som alltid denne sesongen noen utfordringer. Etter det fortjente og forsmedelige tapet forrige helg mot Ready har vi fått tilbake Simen Høglien og Joakim Wiik. Det gir meg som trener positiv hodebry i forhold til laguttak. Noen vil bli skuffet over å ikke starte. Noen blir glade for å få starte. Men Knut Masdal, bautaen i forsvaret vårt, er ikke tilgjengelig. Mest sannsynlig ryker resten av sesongen og det er nitrist. For klubben, for laget og ikke minst for Knut selv. Men slik er fotballen. Skader kan man forsøke å forebygge gjennom trening, men man kan aldri garantere seg ett hundre prosent.

Vi møter et Lyn som spiller moteformasjonen 3-4-3. Det gir oss noen utfordringer bakover på banen i forhold til hvor mange angrepsspillere vi som lag må demme opp for. Samtidig gir det oss noen gode muligheter framover på banen i forhold til den plassen vi kan få til våre gode offensive spillere. Lyn kommer til å etterlate seg mye plass for oss å kontre i. Det gjelder egentlig alle rom som vi ønsker å true - bakrom, mellomrom og siderom. Vi vil få sjanser til å score mot Lyn. Ikke så fryktelig mange kanskje. Men de vi vil få vil bli store. Da gjelder det at vi utnytter de mulighetene vi får. Offensivt må vi score på de sjansene vi får. Være kliniske i avslutningene. Være fokuserte og tålmodige. Defensivt må vi stå i mot en mot en. Vi må løpe. Masse. Og fort. Vi må styre opp hverandre og ha elleve sjefer på banen som tar ansvar for seg selv, for sidemannen og for laget.

Klarer vi å jobbe nok har vi en god sjanse til å vinne. Klarer vi å være tålmodige har vi en god sjanse til å vinne. Klarer vi å gjøre jobben har vi en god sjanse til å vinne. Klarer vi å motivere hverandre har vi en god sjanse til å vinne. Vi må gjøre jobben vår slik som vi gjorde borte mot Stabæk 2. Klarer vi det så vinner vi!

onsdag 24.04 kl. 19.29
Valdres FK - Nordre Land