Juniorene berget ett poeng

Juniorlaget til Valdres FK/Fagernes åpnet i kveld høstserien med å ta i mot Otta på Blåbærmyra. Det så stygt ut da bortelaget gikk opp til 2-0 i andre omgang, men en sterk sluttspurt berget 2-2 og dermed ett poeng. Bildet: Eskil Hauge

Det var en jevnspilt førsteomgang i regnbygene på Blåbærmyra. Valdres åpnet best, men mot slutten av omgangen kom gudbrandsdølene høgere opp på banen. Noen minutter før pause fikk Otta corner, lagets store midtstopper nådde høyest og stanget ballen i mål. Dermed 0-1 til pause.

Valdres tok over mye av spillet etter sidebytte, men det var likevel Otta som gikk opp til tomålsledelse på en kontring, - noe imot spillets gang. Men valdrisene fortsatte i samme stil og fikk lønn for anstrengelsene da Marius Bråten headet inn 1-2 etter innlegg fra Elias Rying. Så, fem minutter før slutt, kom Joakim Solbakken fram på høgresida, fikk lagt inn foran mål der Daniel Enger dukket opp og satte inn 2-2.

Marcus Hermundstad bidro mye i det offensive spillet.

Trener Øyvind Nyhagen er godt fornøgd med opphentingen, og også med spillet. - Spillemessig var det bra, til dels svært bra, sier Nyhagen. -Gutta prøvde å spille ball, og lyktes ofte.

Nyhagen forteller at laget har bra med spillere som følge av samarbeidet med Fagernes IL G 16. Dermed blir det bra kvalitet på treningene og nok spillere til å stille en slagkraftig tropp.

Midtstopper Ørjan Vilhelmshaugen sparte ikke på kruttet.