Valdres FK jr 6 - 0 Nordre Land

Damene tok 4 poeng

Damelaget sitter igjen med fire poeng etter helgens oppgjør mot Nordre Trysil og Eina. Lørdag ble tryslingene slått 1-0 på Blåbærmyra, mens det i dag ble 2-2 borte mot Eina.

Valdres tapte vårsesongens kamp mot Nordre Trysil med 0-2, men på Blåbærmyra lørdag var Valdres hakket bedre enn tryslingene. Hjemmelaget dominerte førsteomgangen med vinden i ryggen, men uten at det ble mål av det. Nærmest var Sigrun Lunde Skattebo med et langskudd i stanga og Andrea Kjeldsrud som skjøt utenfor for åpent mål mot slutten av omgangen.

Ingrid Skrindsrud i godt driv.

Etter pause var det gjestene som hadde fordel av vinden, og kampen jevnet seg ut. Men Valdres produserte fortsatt de største sjansene, og kom stadig nærmere skåring. Etter 69 minutter  fikk Valdres corner. Midtstopper Eva Kristin Skattebo kom flyende gjennom lufta og headet ballen i mål med fynd og klem. En vakker skåring tatt ut av læreboka!

Trener Joakim Wiik var fornøyd med at jentene spilte ballen og skapte mange sjanser. Han var også fornøyd med forsvaret, som slapp Nordre Trysil til svært sjelden. Alt i alt en fortjent seier, mente Wiik.

DSC_5554-4668x2861.JPG

Familien Skattebo gjorde seg sterkt bemerket på Blåbærmyra lørdag: Andrea holdt nullen, mor Eva Kristin laget målet og Solveig gjorde en god kamp på backen.

I dag ble altså resultatet 2-2 borte mot Eina/Bøverbru/Reinsvoll. Her ledet Valdres 2-0 til pause etter skåringer av Anja Kampen Hamre og Kristin Bråten. Det var en fortjent ledelse, ifølge Joakim Wiik, og Valdres burde ha avgjort kampen til pause. Men i andre omgang ble Valdres presset bakover da totningene kastet spillere framover for å oppnå skåringer. Det greide de også, slik at kampen endte med ett poeng til hvert lag.

- En helt okei kamp totalt sett, er Joakim Wiiks oppsummering.