Ola Adeyemo er klar for Valdres FK

Ola Adeyemo (22) har signert for Valdres FK og møtte på sin første trening på Blåbærmyra mandag ettermiddag. Adeyemo er spiss og kommer fra Watfords under 23-lag.

Olas fulle navn er Olajuwon Bamidele Adeyemo. Han er engelskmann, oppvokst i Irland og med nigerianske foreldre. Han har da også vært innkalt til det nigerianske under 23-landslaget. Ola er altså navnet han bruker, riktignok med en litt annen uttale enn den som er vanlig på våre trakter. Han har spilt for klubber som St. Patricks og UCD i Irland, Dundee Utd og East Fife i Skottland, før han ble tatt opp i stallen til Watfords under 23-lagi 2016. Her opphørte kontrakten 1. juli i sommer.

Ola Adeyemo er 1,83 høy og en typisk spiss. Etter at Valdres scoret bare 18 mål på 14 kamper i vårsesongen, er dette noe som har stått høyt på trener Atle Johannessens ønskeliste.

Ola signerte i ettermiddagen kontrakt som gjør ham til valdresspiller ut sesongen. Daglig leder Philip Stensæter har godt håp om å få ham spilleklar til lørdagens viktige kamp mot Redalen på Blåbærmyra.

Vi ønsker Ola hjertelig velkommen til Valdres!