Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

Grått på Lillehammer

Valdres FK gikk på et nytt tap da det ble 2-4 mot Lillehammer på Stampesletta i dag. Det så lyst ut da Andreas Nyhagen ga oss ledelsen før det var spilt to minutter, men som så ofte før i år så holdt det ikke til mål. Dermed ble opplevelsen like grå som været denne junidagen.

Valdres stilte i dag uten forsvarskjempen Knut Masdal, som var opptatt med bryllup. Atle Johannessen valgte da å kjøre Øyvind Lund inn på midtstopperplass, mens Ørjan Vilhelmshaugen startet på høgre back og Runar Brenden var flyttet opp på midtbanen.

I det andre spilleminuttet fikk Andreas Nyhagen en fin stikker igjennom Lillehammers forsvar, og ca. 30 tilreisende valdriser kunne juble for en tidlig ledelse. Men Valdres ga fort fra seg initiativet i kampen, og det var hjemmelaget som kjørte resten av omgangen. Utligning ble det etter 27 minutter. Lillehammer dro opp et fint angrep på høgresida og valdrisene hang ikke med på tempoet. Dermed 1-1. Lillehamringene fortsatte å føre kampen, og alt i alt kunne Valdres være fornøyde med uavgjort til pause.

Benjamin Vidme Skattebo overtok høgre backplass i andre omgang, mens Andreas Nyhagen måtte ut med skade tidlig i omgangen. Valdres startet igjen friskt, og Robert Rabben hadde en stor mulighet til å sende oss opp i 2-1. Men da det var spilt en time fikk Valdres et brudd imot høgt oppe på banen, Lillehammer kontret og sendte ballen i det lengste hjørnet for Rafael Veloso. 3-1 ble det da hjemmelaget fikk straffe, visstnok for holding, men Valdres reduserte noen minutter senere da Thomas Brekken satte et nytt straffespark imål. Trolig var dette også for holding, skjønt det ikke var mange som fikk med seg forseelsen. Valdres gjorde det de kunne for å gå opp til 3-3, men isteden kontret Lillehammer inn et nytt mål på overtid.

DSC_4508-2521x1903.JPGRobert Rabben setter ballen forbi Thomas Varpestuen, men desverre utenfor mål.

Valdres startet bra i begge omgangene i dag, men hadde ikke krefter til å holde trykket oppe gjennom kampen. Nøkkelspillerne hadde ingen god dag, og toppskårer Dan Mönell så ikke ut til å trives på sentral midtbane. Det samme gjelder nok Robert Rabben i rollen som spiss. Det var ellers tydelig at forsvaret hadde tempoproblemer, særlig i første omgang.

Valdres-laget er pr. i dag litt for ujevnt besatt, og det blir veldig merkbart når en sentral spiller som Knut Masdal er ute. Det er likevel slik at tross fem strake tap har vi aldri vært langt unna poengene. Derfor er det lite som skal til for å stoppe motgangen, og det kan skje alt neste lørdag mot Frigg på Blåbærmyra.