Årets første tap

Valdres tapte 1-2 mot Stabæk 2 på Blåbærmyra mandag, etter 0-1 ved pause. Uten Dan Mönell hadde Valdres lite å stille opp med framover. Runar Brenden (bildet) gjorde som vanlig en god jobb på høgre back.

I første omgang ble Valdres liggende veldig dypt, dypere enn det Atrener Atle Johannessen hadde sett for seg. Men uten oppspillspunkter ble hjemmelaget presset bakover av et ballsikkert Stabæk-lag. Valdres manglet aggressivitet og en plan for kontringer. Dermed ble første omgang en lidelse for valdriser både på og utenfor banen. 0-1 ble det da et innlegg fra høgre ble styrt inn i hjørnet fra ca. 10 meter (bildet under).

DSC_3455.JPG

Valdres kom høgere opp på banen i andre omgang, og utlignet ved Andreas Nyhagen etter 71 minutter. Men det var til liten nytte, ettersom Stabæk kom igjennom og lobbet over Rafael Veloso noen minutter seinere.

Valdres-supporterne var ikke fornøyde med dommerne i kampen, men det er uansett liten tvil om at Stabæk var det beste laget. Valdres hadde særlig problem framover på banen, og det er sjelden vi ser laget skape så få sjanser hjemme på Blåbærmyra. Savnet av Dan Mönell var stort.

Drageberget kåret Thomas Brekken til dagens valdris.