Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

Damene sesongåpner, herrene mot Redalen

Laget f.v: Joakim Wiik (trener), Ingrid Elise Bråten, Birgit Liekren Hovi, Eva Kristin Skattebo, Sigrun Lunde Skattebo, Andrea Kjeldsrud, Anja Kampen Hamre, Line Lokreim Bolstad, Manon de Vries og Anniken Solheim.
Foran f.v: Tiril Hilmen, Karoline Myrvold, Ingrid Kirkeengen Skrindsrud, Marte Opheim, Solveig Skattebo og Caroline Bachér.
Alle utespillerne som sitter foran er hospitanter fra FIL J17.

Damene åpner altså sesongen mot Lillehammer søndag kl. 15 på Blåbærmyra. Trener Joakim Wiik melder at jentene gleder seg til sesongstart, og at han selv gjør det samme. Wiik regner med at motstander Lillehammer stiller et sterkt lag, men hjemme på Blåbærmyra bør det uansett være muligheter for poeng. Møt fram og følg damene hvis du har mulighet!

Ellers er det ventet at mange valdriser tar turen til Vardal søndag for å se herrene i lokaloppgjøret mot Redalen. Etter den gode åpningskampen mot Eidsvold Turn er det nå stor interesse rundt laget. Da Redalens naturgras ikke er klart for spill, ble kampen altså flyttet ett hakk nærmere Valdres. Så får vi se om det er til noen hjelp.

Atle Johannessen mener at hele troppen minus William Nissen er klare til kamp. Store endringer i startelleveren blir det neppe, men Johannessen rapporterer at George Milner viser at formen er i anmarsj, og at engelskmannen aspirerer til en plass fra start. Valdres-treneren har ikke bestemt seg hvem som stiller på topp for Valdres, det kan være at taktiske vurderinger avgjør spissplassen. Også på andre posisjoner er det kamp om plassene, noe som vel må sies å være en uvanlig luksus for laget.

Tidligere Raufoss-spiller, nå spillende trener for Redalen, Helge Andre Jøndal har blitt intervjuet av Fotballnerd.no: - Jeg ser på kampen som en helt åpen kamp. Der Valdres startet veldig godt i første serierunde og vi gjorde det stikk motsatte. Har en følelse av at vi har mer å gå på og at kampen kommer til å bli jevn mellom to gode fotball-lag. Valdres har noen veldig gode enkeltspillere, men noe særlig mer enn det vet jeg ikke om dem. Vi ønsker dem velkommen og håper de reiser hjem med null poeng.  Forrige kamp er ikke så mye å si om for våres del. Vi hadde ingenting å skylde på. Lokomotiv Oslo var bedre enn oss i alt denne kvelden og de vinner fortjent. Så håper vi at årsværste allerede er unnagjort for våres del,  avslutter Jøndal til fotballnerd.no

onsdag 24.04 kl. 19.29
Valdres FK - Nordre Land