Valdres er i rute!

Valdres slo Gjøvik-Lyn 2-1 i storhallen på Leira i kveld etter skåringer av Andreas Nyhagen og Charlie Abrahams. Særlig førsteomgangen viste at Atle Johannessens mannskap er på rett veg i sesongforberedelsene.

Valdres åpnet forrykende, og før det hadde gått fem minutter hadde Dan Mönell hatt en kjempemulighet og også rukket å sette ballen i tverrliggeren. Men det varte ikke lenge før presset ga resultater: Etter ni minutter fikk Andreas Nyhagen ballen på høgre kant, forserte innover og satte ballen hardt i lengste hjørne. Ti minutter seinere var Charlie Abrahams frampå med et skudd som gikk i bue over keeper og i mål.

Gjøvik-Lyn hadde store problemer med å forsvare seg mot valdriser som spilte ballen raskt og beveget seg like raskt. Særlig Dan Mönell og Andreas Nyhagen fosset fram på hver sin kant. Men etter 25 minutter fikk Gjøvik-Lyn straffe og satte inn 1-2. En Gjøvik-spiller lå nede i feltet og situasjonen så ut til å være avklart, Thomas brekken skrittet over, idet gjøvikenseren reiste seg og falt. - Aldri i verden straffe, sa Brekken, men straffe ble det lell.

Charlie Abrahams blir matchet forsiktig, og gikk ut ved pause. Inn kom William Nissen. Dan Mönell åpnet omgangen med en kjempesjanse, men den gode svensken har ikke riktig fått stilt inn skuddfoten enda. På den andre siden kom Gjøvik-Lyn helt igjennom vårt forsvar, men Rafael reddet med en flott beinparade. Etter hvert overtok Gjøvik-Lyn mer av spillet, og var i nærheten av mål ved flere anledninger. Men en meget god keeper og to tenåringer i midtforsvaret holdt godt unna.

DSC_2729.JPG

Ørjan Vilhelmshaugen og Jonas Hauge gjorde en imponerende jobb i midtforsvaret sammen med mer garvede Rafael Veloso.

Trener Atle Johannessen var godt fornøgd med kampen, i alle fall førsteomgangen: - I andre omgang gjør vi for mange feil og mister stadig ballen på veg framover slik at Gjøvik-Lyn kan kontre. Men Johannessen, som ikke er bortskjemt med å vinne treningskamper, kunne konstatere at laget er i rute før sesongen starter med cupkamp mot Follebu neste helg.

DSC_2686.JPG

Valdres FK: Rafael Veloso, Runar Brenden, Ørjan Vilhelmshaugen, Jonas Hauge, Thomas Brekken, Andreas Nyhagen, Simen Høglien, Robert Rabben, Øyvind Lund, Dan Mönell og Charlie Abrahams.

Inn i 2. omgang: William Nissen, Benjamin Widme Skattebo og Marcus Hermunstad