Målrikt da damene slo Raufoss 2

Valdres FK slo Raufoss 2 med 4-3 i en treningskamp i storhallen søndag formiddag. Anja Kampen Hamre slo til med tre skåringer. Bildet: Kamilla Ringen og keeper Christine Liom greier i fellesskap å forhindre Raufoss-skåring.

Det var Raufoss som tok ledelsen i storhallen i dag, men Anja Kampen Hamre utlignet da hun fikk et gjennomspill, skar inn fra venstre og satte ballen i mål. Før omgangen var over hadde Valdres gått opp til 2-1 på straffe, også den ved Anja.

DSC_2785.JPG

Valdresjentene økte til 3-1 etter sidebytte, da Eva Kristin Skattebo headet en corner i mål. Men gjestene fra Toten kom tilbake, spilte seg pent gjennom Valdres-forsvaret ved to anledninger og utlignet til 3-3. Det ble likevel hjemmelaget og Anja Kampen Hamre som fikk siste ord da hun tok med seg ballen gjennom Raufoss' forsvar og satte den sikkert til side for keeper. Dermed 4-3 til Valdres i en jevnspilt kamp.

DSC_2736.JPG

Kamilla Ringen i kamp med en Raufoss-angriper.

Trener Joakim Wiik var tilfreds med en godt gjennomført kamp fra jentene. - Laget viste god utholdenhet, samtidig som de turte å spille ball, mente Wiik.

Kampen var ellers den andre treningskampen så langt i år. Tidligere har det blitt 2-5 tap mot Hallingdal. Joakim Wiik forteller at Valdres FK har samarbeid med Fagernes J 17, og kan bruke spillere derfra ved behov. I dag var det 3-4 unge Fagernes-jenter som stilte.

Valdres FK: Christine Liom, Ingrid Elise Bråten, Anniken Solheim, Line Lokreim Bolstad, Kamilla Ringen, Monica Strand, Birgit L. Hovi, Marte Opheim, Ingrid K. Skrindsrud, Manon de Vries og Anita Kampen Hamre.

Inn i 2. omgang: Eva Kristin Skattebo og Solveig Skattebo

Serien starter med kamp mot Lillehammer 23. april.