Bente S. Østgård fortsetter

Bente S. Østgård ble gjenvalgt som leder for to nye år under årsmøtet i Valdres FK onsdag kveld. Nye i styret er Karl Hope, Svein Erik Lunde og Trygve Visnes. Bildet viser de tilstedeværende styremedlemmene: Otto Brateng, Ole Arne Kvålshaugen, Bente S. Østgård, Magne O. Huset og Trygve Visnes.

Eva Kristin Skattebo hadde sagt fra seg gjenvalg, og gikk dermed ut av styret.

leder.JPG

Bente Sørbråten Østgård går på to nye år som leder.

To hundre tusen i minus

Regnskapet for 2016 viste et underskudd på 201.954 kr, noe som er betydelig dårligere enn året før, da klubben gikk 666.000 i overskudd. Valdres FK hadde dermed en negativ egenkapital på 436.000 kr. ved inngangen til det nye året. Underskuddet skyldtes først og fremst at klubben mistet en rekke spillere midtvegs i sesongen, bl.a så å si alle avgangselevene fra  videregående. Styret så seg derfor nødt til å bruke penger på nye spillere for å sikre plassen i Regionsligaen 2017.

Valdres FK har lenge hatt en prosess for å redusere kostnadene, noe som betyr for eksempel at daglig leder Gunnar Dahlen nå jobber mer som lærer enn som fotball-administrator.  -Økonomien er under kontroll, sa Dahlen, som forsikret at de røde tallene i regnskapet vil ikke skape noen umiddelbare problemer for klubben.

Bra sesong sportslig

De sportslige målsetningene ble nådd forrige sesong, i og med at herrelaget sikret plass i Regionsligaen, damelaget greide å holde plassen i 3. divisjonen og juniorlaget gikk helt til topps i eliteserien for vårsesongen. For damene sin del er rekrutteringa god, og en ser positivt på framtida for damefotballen i Valdres.

Ny ressursgruppe skal se inn i framtida

Årsmøtet mente også at tida var inne til å løfte blikket og se hvordan Valdres FK skal utvikle seg framover. Det vil derfor bli satt ned ei gruppe som har som oppgave å arbeide med nye visjoner for klubben, både når det gjelder finanser og hvordan en skal beholde eller tiltrekke seg spillere. Mye tid går med til å løse daglige problemer, og det avtroppende styret fikk ros for godt arbeid. Men samtidig med dette arbeidet må det altså nytenking til for å utvikle klubben framover mot år 2025.

Har du lyst til å bli med i idè-gruppa? Ta kontakt med en i styret eller Bjørn Strand.