Tynset snudde og vant

Valdres ledet 2-0 ved halvtid i dagens kamp på Tynset. Men i andre omgang måtte Rafael Veloso se ballen i nettet tre ganger, den siste på overtid. Hjemmelaget vant dermed 3-2 og havnet foran Valdres på tabellen. Dan Mönell (bildet) skåret det første for Valdres.

- Hva var kampplanen i dag, Atle Johannessen?

- Vi ville gå ut lavt og satse på overganger. Det lyktes vi da også svært bra med i færste omgang, men dessverre ikke i annen.

-Målene?

- Det førstevar en solo-prestasjon av Dan Mönell. Svensken førte ballen over halve banen og holdt lekestue med Tynset-forsvaret, før han satte ballen hardt i motsatt hjørne. Vårt andre mål kom på frispark ved Simen Høglien. Fra ca. 18 meter satte han den knallhardt i keeperhjørnet.

- Men i andre omgang var det Tynset som kjørte kampen?

- Ja, det var det, og på bakgrunn av andreomgangen var det nok ikke helt ufortjent at de vant til slutt. Tynset kom til mange innlegg, som vi greide å rense godt unna for i første omgang. Etter sidebytte fikk de litt bedre tid, og dermed greide vi ikke helt å stå imot.

- Hvem var best på Valdres i dag?

- Det vil jeg si var Jonas Fugllien Hauge. Jonas har utviklet seg voldsomt denne sesongen, og i dag var han meget solid i midtforsvaret.

Med dette resultatet kan Valdres i beste fall bli nummer sju i avdelingen, dersom ikke noe helt spesielt skjer i siste serierunde. Siste seriekamp går mot Raufoss 2 på Blåbærmyra neste lørdag.

Laget:

Rafael Veloso, Jonas Fugllien Hauge, Ørjan Vilhelmshaugen,Thomas Brekken, Roar Amundsen, Robert Frydenlund Rabben, George Edward Milner, Runar Brenden, Simen Høglien, Dan Rickard Mönell, Ola Adeyemo

Bytter: Charlie Adams inn for George Milner og Ryan Nelson for Ola Adeyemo ved pause.

Sander Rosendal for Robert Rabben (76)