Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

Suksess på Beitostølen

Denne helga ble den tradisjonsrike Beitostølen Cup på Helsesportssenteret avholdt. Seniorene og juniorene spilte fredag og gjorde jobben og kvalifiserte seg til sluttspillet søndagen. Damene var i aksjon lørdag ettermiddag og var ikke dårligere enn sine klubbkamerater.

På damenes andrelag (bildet) stilte vi med intet mindre enn to søstre og deres mor på samme lag! Det har aldri skjedd før. Eva Kristin Skattebo (som ble kåret til årets damespiller sesongen 2016) har med seg døtrene Andrea (17 år, keeper) og Solveig (15 år). I og med at damelaget er slått sammen med Fagernes J17 i årets sesong, tok vi med fem av disse spillerne på årets Cup. I tillegg til Solveig, hadde hun med seg Tiril Hilmen (14 år), Ingrid Kirkeengen Skrindsrud (14 år), Karoline Myrvold (14 år) og Marte Opheim (15 år). Siste på laget er Anniken Solheim (16 år). Manon de Vries ble desverre syk og kan ikke delta. De to sistnevnte er faste i damestallen.

Søndag ble det spilt sluttspill. Juniorene ble slått ut av Rødberg (bestående av en rekke valdriser, blant annet tidligere VFK´ere Fredrik Solberg og Torstein Bakkene Løksa) i sin 8-delsfinale, mens seniorene lekte seg tidvis både i 8-delsfinalen, kvartfinalen og semifinalen med kalassifre. I finalen ble det seier 3-2 mot nevnte Rødberg. Wiliam Nissen, som nylig ble tatt opp i a-stallen, ble matchvinner.

IMG_2933.JPG

På damesiden ble det dramatikk. Etter fine seire i kvartfinalene, vant "førstedamene" på golden goal mot Skrautvål Futsal (bestående av tidligere VFK-spillere) i sin semi, mens "ungjentene" tapte mot Lyn på golden goal i sin semifinale. Marginer begge veier der altså, men synd vi ikke fikk drømmefinalen. Lyn stilte bare med fire (av fem tillatte) spillere pga sykdom, men vant likevel finalen mot 1.laget vårt 2-1. Vi gratulerer dem og satser på å ta dem neste år! Keeper Andrea Skattebo, som forøvrig sto for begge våre damelag, ble kåret til turneringens beste damespiller. Moro for den treningsivrige 17-åringen.

IMG_2915.JPG