Nye spillere klare til innsats mot Aurskog-Høland

Tre nye spillere har meldt seg til tjeneste for Valdres FK denne uka. Mats Rasmussen (tv) er trønder, mens Sture Sagevik Kalsås kommer fra Rogaland. I tillegg er den innfødte valdrisen Knut Masdal klar for come-back.

Mats Rasmussen (24) er politi-aspirant og er i Valdres for å få praksis. Han har spilt for trønderklubbene Charlottenlund og Strindheim. Mats forteller at han har blitt brukt som ving og indreløper.

Sture Sagevik Kalsås spiller i forsvar, og har flyttet til Valdres for å studere ved Valdres Folkehøgskole. Tidligere klubber er Ålgård, der han spilte til og med junioralder, og seinere Figgjo. Vi ønsker de to hjertelig velkomne til Valdres FK!

I tillegg er altså Knut Masdal klar for come-back. Masdal har inntil nylig spilt for Ullern i 2. divisjon, og skulle være dermed i god matchform. Han jobber i Oslo, og vil derfor i mindre grad kunne trene med laget, men derimot bidra på kamper.

Rasmussen og Kalsås er klare for innsats alt mot Aurskog-Høland på lørdag. Når det gjelder Masdal, var det fredag ettermiddag uklart om han rakk kampen. Masdal er spilleklar, men opptatt med jobb i Oslo. Normalt sett går han inn på en midtstopperplass.

Knut Masdal anno 2012, her sammen med Sondre Lunde.

Situasjonen er forøvrig den at Niklas Wenderyd måtte ut med hjernerystelse i Hallingdal. Hjernerystelsen pådro han seg på trening forrige torsdag, og i løpet av førsteomgangen på Gol ble det klart at han ikke var helt klar i toppen.. Wenderyd har ikke trent hele uka, men venter i det lengst med å ta en avgjørelse om spill lørdag. Forøvrig er Ayouba Swaray fortsatt skadd, mens keeper Raivo Varazinskis skal opereres kommende uke.

Det er ellers klart at lørdagens batalje på Blåbærmyra er særdeles viktig med tanke på å komme blant de fem beste i avdelingen. Aurskog-Høland ligger i øyeblikket på åttende plass, fire poeng bak Valdres på fjerde. Vårens kamp endte med 2-0 til Aurskog-Høland, så det er Valdres som har noe å revansjere lørdag.