Fin tur, men lite poeng

Lørdag gikk kampen mot Kongsvinger, og det endte med 4-1 til hjemmelaget. Kampen var jevn, og det var de siste fem minuttene som avgjorde i Kongsvingers favør. Sondre Bøhn Evensen hadde før dette redusert til 1-2 da han skar inn fra kant, rundet keeper og satte ballen i mål. Men Valdres la om formasjonene mot slutten av kampen, noe som ikke falt helt heldig ut. Kongsvinger utnyttet situasjonen til å kontre inn to mål, noe som gjorde at resultatet ble mye klarere enn det kampbildet skulle tilsi.

Natta fra lørdag til søndag ble tilbragt på Skasliens pensjonat på Kirkenær. Trener Ole Anders Ulven rapporterer om fine forhold og en god natts søvn. Men Valdres mistet to viktige spillere til søndagens kamp, da både keeper Daniel Myhre og Andreas Nyhagen måtte sette kursen heimover.

Mot Elverum ble det dermed Marius Bråten som voktet målet. Han måtte se at hjemmelaget satte inn to baller i hver omgang, slik at kampen endte 4-0 til Elverum. Ulven forteller at Valdres hang bra med de første 60 minuttene, men virket slitne utover i andre omgang. Det var derfor aldri tvil om hvor poengene kom til å havne.

Til trosss for to klare tap er Ole Anders Ulven godt fornøyd med utbyttet av helga. Turen var en fin anledning til å bli bedre kjent og sveise spillerne sammen. Og hver kamp denne høsten er fin læring for det unge mannskapet, som trolig trenger noe mer tid før de vil hevde seg på øverste nivå i kretsen.