Viktig seier for damene

Damelaget tok en svært viktig trepoenger med  3-2 borte mot Sander/Skarnes søndag. Med denne seieren rykket Valdres opp til rett side av nedrykkstreken.

Det stod 0-2 til pause på Sandermoen i dag, og Valdres så ut til å ha full kontroll på kampen. Det var Anja Kampen Hamre som stod for begge skåringene etter å ha blitt spilt fri på nokså lik måte.

Etter en spillemessig god førsteomgang fra Valdres sin side, ble det mer variabelt etter sidebytte. Vertene greide først å redusere og så utligne ledelsen til Valdres. Men helt på slutten av kampen greide valdresjentene å få inn det avgjørende målet: Øyfrid Sørumshaugen slo en corner inn i feltet som bl.a. var innom en motspiller før den gikk i mål. Dermed endte kampen 2-3.

Valdres gikk med dette opp i 10 poeng, og klatret med det fra 9. til 8. plass på tabellen. Men Storhamar ligger bak kun på målforskjell og med en kamp mindre spilt. Det er derfor ingen grunn til å hvile på laurbærene.

Trener Frank Evertsen forteller at laget i dag benyttet 13 spillere, men at Anita Strand måtte gi seg nokså fort pga. ryggplager. Flere av spillerne studerer for tida på Lillehammer, og får derfor trent lite sammen med laget, men ellers ser det greit ut med spillerstallen framover.

Førstkommende torsdag kl. 20 er det klart for en ny, viktig kamp, da Lunner kommer på besøk til Blåbærmyra. Da trenger jentene støtte fra et stort publikum for å kjempe inn nye poeng.