Niklas debuterer mot Jevnaker

Svenske Niklas Wenderyd debuterer for Valdres Fk mot Jevnaker på lørdag. Nykommeren går trolig inn på midtstopperplass sammen med Sondre Lunde.

Niklas Wenderyd er en stor og sterk spiller med en god venstrefot. Han er sterk i lufta og god til å bryte motstanderens spill. Vi gleder oss til å se ham i aksjon på Blåbærmyra lørdag!

Det er også sikkert at Niklas trengs, for mange spillere er ute eller på veg ut. Sondre lunde spiller sin siste kamp lørdag, før han vender tilbake til Trondheim for studier. Selv om det er mulig å hente Sondre ned for enkelte kamper, tror han selv at han spiller sin siste kamp mot Jevnaker.

DSC_0382.JPG

Sondre Lunde avslutter for Valdres lørdag.

Hverken Aidan Hawtin eller Sam Humphreys returnerer fra England etter sommerferien. Aidan er kne-operert og ute for resten av sesongen. Sam skulle i utgangspunktet komme tilbake, men klubben har nå fått beskjed om at han har avsluttet kontrakten med Valdres FK. Synd, for de to kjappfotkameratene fra England var begge nøkkelspillere for Valdres i vårsesongen.

Også de fleste av klubbens ungdommer har forlatt Valdres, for skolegang eller militærtjeneste. Dette gjelder Anders Grøndahl, Kasper Dyve, Sindre Lokreim Bolstad, Erlend Sæbu, Sindre Veltun og Erlend Flaten. Derimot er Robert Rabben spilleklar etter langvarig skade, Ayouba Swaray er tilbake og det samme er Simen Høglien.

Trener Atle Johannessen har også fått et par et pat uvelkomne skader før Jevnaker-kampen: Keeper Raivo Varazinskis har problemer med ankelen og spiller ikke. Han får i løpet av neste uke vite om det bli nødvendig med operasjon. Danske Jonas Jørgensen står også trolig over, da han har føling med en lår-skade.

Kampen i vår endte med 2-0 seier til Valdres. Det er all grunn til å vente at hadelendingene kommer til å legge seg bakpå og satse på kontringer, slik de gjorde på hjemmebane. Jevnaker viste da at de er vanskelige å bryte ned, så det kan fort bli en tålmodighetsprøve på lørdag.

onsdag 24.04 kl. 19.29
Valdres FK - Nordre Land