Valdres FK 1 - 2 Raufoss 2
Israil Edilsultanov: 1 mål

Tester formen mot Hallingdal

A-laget er for lengst tilbake i trening, og reiser torsdag til Gol for å møte Hallingdal som et ledd i forberedelsene til høstsesongen. Men nykommer Niklas Wenderyd kommer ikke til Valdres før over helga.

De fleste av A-lagets spillere er tilbake på treningsfeltet på blåbærmyra denne uka. Dette gjelder også "nykommerne" Sondre Lunde, Ayouba Swaray og Simen Høglien, som alle var med på å avslutte vårsesongen for Valdres. En som dessverre ikke kommer tilbake er Aidan Hawtin, som er nyoperert i England og går glipp av hele høstsesongen. Derimot kommer lagkamerat Sam Humphreys tilbake i begynnelsen av neste uke og spiller for Valdres resten av året.

Nykommer Niklas Wenderyd kommer til Valdres på tirsdag, og blir dermed klar i god tid til sesongåpningen mot Jevnaker 6. august. Wenderyd er god venn med Sebastian Stenqvist, og de to spilte sammen for Ham Kam høsten 2014. Hamarlaget var da på i Obos-ligaen. Wenderyd er en stor og sterk spiller, venstrebeint, og blir brukt enten på venstre back eller som midtstopper. Han kommer nå fra spill i Sverige på nivå 3.

En positiv sak er at Fagernes-gutten Robert Rabben er klar igjen for spill, etter å ha vært ute med ryggplager hele vårsesongen. Rabben er nå helbredet, men vil kanskje trenge noe tid på å komme tilbake i god, gammel form.

Kampen på Gol begynner kl. 20.

onsdag 24.04 kl. 19.29
Valdres FK - Nordre Land