Hat-trick av Dyve da juniorene vant på Elevrum

Elverum ledet 2-0 til pause i dagens toppkamp på Elverum, men Kasper Dyve snudde kampen med tre skåringer i andre omgang. Dermed ble det seier i vårsesongens siste kamp og tabelltopp inntil videre.

Det startet ikke spesielt bra for våre gutter på Elverum. Etter 6 minutter fikk Valdres et brudd i mot, Elverum kom alene med keeper Øyvind Hovda og skåret. Valdres hadde ballen en god del i første omgang, forteller Ole Anders Ulven, men ble ubesluttsomme og gjorde en del feil når Elverum presset høyt. Etter 40 minutter gikk hjemmelaget opp til 2-0. Det kom et innlegg fra høyre, en elverumspiller kom inn bak ryggen på Valdres-forsvarerne og headet i mål. Tross en spillemessig brukbar førsteomgang var vi dermed to mål bak til pause.

Valdres bestemte for å bli mer besluttsomme i forsvar og å brette opp ermene skikkelig i andre omgang. Alt etter 2 minutter ga det resultater. Andreas Nyhagen kom rundt på kanten, slo 45 grader ut til Dyve som ekspederte ballen videre i mål. Etter 11 minutter fikk Valdres et brudd sentralt, Dyve så at keeper sto langt ute og satte ballen i mål fra 25 meter. Dermed 2-2.Ole Anders Ulven forteller at Valdres var klart beste den første halvtimen av 2. omgang. Etter dette stod kampen og vippet, og begge lag hadde muligheter til å avgjøre. Helt på slutten plukket Kasper Dyve opp et langt utspill og satte ballen i mål fra 16-17 meter. Dermed ekte hat-trick og seier i en meget vanskelig bortekamp.

Dette var Valdres' siste kamp i vårserien. Laget leder i øyeblikket tabellen med 22 poeng etter 9 kamper. Det kan holde til seier, men Lillehammer ligger seks poeng bak med to kamper mindre spilt, og kan gå forbi på målforskjell. De seks beste lagene på tabellen går videre til nytt elitespill på høsten.

Uansett om det blir seier eller andreplass, har vårsesongen gått over all forventning for Valdres FK. Sju seier, en uavgjort og ett tap er faciten i junior elite. Det er grunn til å gratulere både spillere og trener Ole Anders Ulven med denne prestasjonen!

Laget: