Tre strake!

Juniorene tok sin tredje strake seier med 4-0 mot Vind på Blåbærmyra torsdag. Tre strake ble det også på Lars Emil Sætrang, som headet inn tre cornere fra Kasper Dyve!

Det hører med til sjeldenhetene at tre nesten identiske mål kommer etter hverandre, men det skjedde altså på Blåbærmyra torsdag. I alle tre tilfelle var det Kasper Dyve som la corneren, mens Lars Emil Sætrang headet i mål. Den siste skåringen kom ved Marcus Hermundstad, og var et hardt langskudd fra 30-35 meter. Valdres tok med dette over tabelltoppen i junior elite.

Trener Ole Anders Ulven rapporterer at Valdres hadde god kontroll på kampen mot gjestene fra Gjøvik. Det sviktet litt med den siste og nest siste pasningen, men det gjorde lite så lenge effektiviteten på dødball var såpass god. Ulven berømmer gutta for å vise trøkk og vilje i disse situasjonene. Laget har fått trua på det de gjør på offensive dødballer, og kombinasjonen av Dyves pasningsfot og Sætrangs bevegelser  i feltet viste seg dødelig effektiv torsdag.

Nå står en rekke med bortekamper for tur, som nok kommer til å bli en test for laget. Det er de seks beste på tabellen etter vårsesongen som gjør opp om KM og opprykk til interkretsserien til høsten. Valdres ligger svært godt an til å bli blant de seks.