Første seier for damene

Valdres tok årets første seier da det ble hele 5-1 mot Storhamar søndag. Anita Strand og Øyfrid Sørumshaugen skåret to hver, mens Sigrun Lunde Skattebo ordnet det siste.

Hjemmelaget trøkket til fra start og tok ledelsen etter 11 minutter ved Anita Strand. Anita fikk et fint gjennomspill, tok med seg ballen mellom to forsvarere og satte den sikkert ned i hjørnet. Øyfrid Sørumshaugen la på til 2-0 etter 27 minutter med en skåring som lignet mye på den første.

DSC_9067.JPGMonica Strand vant mange dueller på midtbanen.

Kampen fortsatte i samme spor etter pause. Tjue minutter ut i omgangen la Øyfrid på til 3-0, da hun headet en corner fra Monica Strand i mål. 4-0 kom på et langskudd; Anita Strand skjøt fra 35 meter og Storhamars keeper, som for anledningen var en utespiller, fomlet ballen i mål.

Storhamar reduserte på et indirekte frispark innafor 16-meteren, men Sigrun Lunde Skattebo satte siste spikeren i Storhamars kiste da hun lobbet ballen elegant i mål fra 40 meter.

Valdres viste stor vilje gjennom hele kampen, kjempet og vant de aller fleste duellene. Dermed ble det en enkel seier mot et Storhamar-lag som stilte noe redusert i dag, med bare 11 spillere i troppen. For Valdres er situasjonen nå noe lysere når det gjelder skader, så det kan nok ligge an til flere poeng utover sommeren.

DSC_9142.JPG

Valdres-keeper Thea Sandsengen hadde større problem med å jage denne hunden av banen enn hun hadde med Storhamars angripere.

Laget:

1 Thea Sandsengen