Videre i cupen

Valdres måtte slite for avansementet i cupen, men greide å hale i land en 2-1 seier borte mot Kolbu/KK. Sam Humphreys og Thomas Brekken sørget for målene.

Det var på forhånd klart at Jonas Jørgensen måtte stå over kampen pga. strekkskade. Etter oppvarmingen måtte også Dan Mönell kaste inn handkleet. Mönell har problem med ei tå, og merket fort at kampen kom for tidlig på han. Forhåpentligvis er begge klare til seriestart.

Valdres styrte det meste av første omgang, men kom sjelden til de helt store sjansene. En rekke cornere resulterte i ingenting. Vertene var ikke ofte i nærheten av Valdres-målet. men hadde likevel sine muligheter.DSC_6560.JPG

Anders Grøndahl rydder opp i forsvaret.

Etter pause fikk Valdres mer plass framover, og spesielt engelskmennene Sam Humphreys og Aidan Hawtin ga totningene mye å tenke på. Det var etter en kombinasjon fra disse at Valdres tok ledelsen, da Sam kom igjennom og banket ballen i mål fra 10 meter. En svært fortjent ledelse! Men Kolbu ga ikke opp, og gikk opp til 1-1 ti minutter før slutt etter corner. Keeper Raivo Varazinskis, som ellers spilte en meget bra kamp, var uheldig og slo ballen i eget mål. Men Valdres tok igjen ledelsen et par minutter senere: frispark-spesialist Thomas Brekken smelte til fra 25 meter, ballen skrudde over muren og stusset forbi keeper og i mål. Dermed seier og avansement til 2. kvalifiseringsrunde.

Trener Atle Johannessen var slett ikke fornøyd med det han så av laget sitt i dag. Valdres burde avgjort kampen lenge før, mente Johannessen, men det sviktet foran mål. Likevel ble det en flying start på sesongen, og muligheten for et cup-eventyr er til stede.

Laget:

Raivo Varazinskis, Anders Grøndahl, Thomas Brekken, Erlend Flaten, Andreas Nyhagen, Erlend Sæbu, Øyvind Lund, Kasper Dyve, Sam Humphreys, Aiden Hawtin og Joakim Halvorsen.

Sebastian Stenqvist kom inn for Kasper Dyve etter 45 minutter og Sindre Brekke Veltun for Anders Grøndahl etter 81 minutter.