Valdres trente på å skåre mål

Valdres hadde besøk av 4. divisjonslaget Fet I.L i storhallen i kveld. Det endte til slutt 10 - 1, etter 4-1 til pause. Sebastian Stenqvist (bildet) laget halvparten av målene.

Fet I.L er på veg til påskeferie på Beitostølen, og benyttet anledningen til ei treningsøkt i Valdres Storhall i kveld. I likhet med Valdres hadde Fet deltatt i første kvalifiseringsrunde i cupen, noe som endte med tap 0-6 for Skedsmo.

Valdres måtte i kveld greie seg uten de eldste juniorene, som var opptatt med russerevy. Også Jonas Jørgensen og Dan Mönell stod over. Det ble derfor en blanding av yngre og litt eldre spillere; Yngst var 15-årige Elias Rying på backplass og 16 år gamle Ørjan Vilhelmshaugen, som gjorde en meget bra jobb som midtstopper sammen med veteranen Thomas Brekken.

Målene kom slik:

14 min: 1 - 0  Sam Humphreys

17 min:  2 - 0  Sebastian Stenqvist

24 min:  3 - 0  Aidan Hawtin

26 min:  4 - 0  Sam Humphreys

39 min:  4 - 1  Fet

56 min:  5 - 1 Sebastian Stenqvist

75 min:  6 - 1  Sam Humphreys

81 min:  7 - 1  Sebastian Stenqvist

83 min: 8 - 1  Sebastian Stenqvist

84 min: 9 - 1 William Nissen

86 min: 10 - 1  Sebastian Stenqvist

Laget: Raivo Varanzinskis - Anders Grøndahl, Ørjan Vilhelmshaugen, Thomas Brekken, Andreas Nyhagen - Aidan Hawtin, Jonas Hauge, Sam Humphreys, Øyvind Lund, William Nissen - Sebastian Stenqvist.

Innbyttere: Arild Bø (45 min for Varazinskis) og Elias Rying (25 min for Grøndahl).

Valdres spilte i perioder bra fotball i kveld, selv om kampen spillemessig var jevnere enn det sifrene tyder på. Den store beholdningen for oss var nok at Sebastian Stenqvist kom i gang med scoringene. Assistenttrener Tony Strande roste svensken etter kampen: - Sebastian skåret mange mål, men i tillegg skapte han rom for medspillerne ved mange og gode løp. Han har ennå noe å gå på før han er i toppform fysisk sett, men vi er ikke i tvil om at han blir en verdifull spiller for oss utover i sesongen.

Som kjent har Valdres blitt satt opp mot Faaberg i andre kvalifiseringsrunde i cupen. Lagleder Philip Stensæter opplyser nå at kampen går på Blåbærmyra onsdag 30. mars kl. 19.00.