Valdres FK jr  -  Nordre Land
Israil Edilsultanov: 1 mål

Spennende sesongåpning på Toten

Det gledelig at alle nyankomne spillere nå er klare for spill. Den siste som ble klar var keeper Raivo Varazinskis, men fredag ettermiddag var alle papirer i orden. Det betyr at latvieren spiller sin første obligatoriske kamp for Valdres søndag.

Forsvarsrekka blir mest sannsynlig den samme som i treningskampen mot Gran, dvs. Erlend Flaten og Thomas Brekken i midtforsvaret, mens Anders Grøndahl og Andreas Nyhagen han få fornyet tillit på backplass. På defensiv midtbaneplass kommer Atle Johannessen nok til å bruke Øyvind Lund og Erlend Sæbu, mens de tre offensive midtbanespillerne blir Dan Mönell, Sam Humphreys og Aidan Hawtin.  Dan Mönell har riktignok problem med ei tå, men fjoreårets toppskårer starter kampen om ikke noe spesielt skjer.

Siste tilskudd til årets tropp, svenske Sebastian Stenqvist, er også klar for spill.  Om Stenqvist starter på topp er noe usikkert. Svensken har hatt såpass liten tid sammen med laget at det kanskje er mest trolig at han starter på benken. I så fall er vel Joakim Halvorsen aktuell for å starte.

Den eneste som ikke er klar til kamp er Joakim Jørgensen. Dansken er plaget av en strekk i låret, men Atle Johannessen regner med å ha den gode forsvarsspilleren klar til serien starter i april.

Det blir spennende å se årets utgave av Valdres FK, og vi anbefaler alle å ta turen til Lena søndag. Kampstart 15.00.

Odds (NordicBet):   3, 35        4,70       1,57

onsdag 24.04 kl. 19.29